Anja86 skrev 2014-10-16 23:38:15 följande:
Tack för era svar! :)
Men det var som sagt tips på lättare mat jag skrivit. Inte om man äter med barnen eller inte, det är väl upp till var och en eller? Självklart äter vi tillsammans alla 3 oftast. Men vissa dagar blir det att man äter middagen på jobbet, och då ordnar man middag till tösen när hon kommit hem. Då kanske man är sugen på just något lättare på kvällen. Kändes inte relevant att skriva detta stycket, men kändes ändå som om jag behövde förklara mig då nästan alla av er påpekat att ni äter med barnen... :/
Det är fullt förståligt att man äter själva! Det var absplut inte min mening att knäppa dig på näsan eller så.
Jag la till det eftersom det medför att det vi äter senare kanske är lite väl "lätt" att kalla som mat, för oss blir det som sagt mest okynnes-plock
Men kom på att vi faktiskt har tapas inspirerat ibland och då blir det mer matigt. Då blir det två varianter och kombos av dessa,
ala Medelhav: kycklingvingar, gratinerad feta (med paprika/tomat/lök som är perfekt att dippa gott bröd i minns inte namnet), oliv/gurk/tomatsallad, tzatziki och bröd
ala Mellanöstern: falafel, grillad/stekt halloumi, hommous, babaganouch, fyllda paprikor, coucousröran med persinlja/tomater/lök (vad heter den nu igen?) och bröd