• banan123

Oktoberbebisar 2014

Hoppar in här! Fick min pojke 16/10. En liten Jamie <3

• banan123

oj vad hemsk att ha så jobbiga nätter som ni har! Min lille äter vid 22-23, vaknar var 4-5 h för mat och sen slocknar han igen och vill gå upp vid 10-12.På dagen är han vaken ca 5-6 h per dygn så har mycket sovande på dagen oxå. Ska inte tycka synd om mig själv nästa gång han är jobbig haha Han blev 3 v igår. Hoppas ni får sova inatt :)

• banan123
    Nerd skrev 2014-11-08 12:21:02 följande:

hur länge ammar era barn? min tjej kan bli nöjd på 15 min men ibland kan hon amma en timme! hon snuttar inte bara utan äter!

har man ens mjölk så det räcker en timme? :O

är ganska påfrestande på bröstvårtorna oc på natten får jag nästan kramp av att ligga till så länge!

Första veckan satt jag ca en timme/ en och en halv var gång. nu äter han på ca 20 minuter. han blev 3 v i torsdags. hoppas det löser sig för dig med! :)
  • banan123
    mitthemligajag skrev 2014-11-09 18:54:53 följande:

Ska ni ha täck overall till era småttingar redan i vinter? Vi har köpt en riktig åkpåse i två lager i dun men i januari är hon 3 månader och hinner ju bli säkert 5 innan vintern är slut, sitter dom inte lite mer i vagnen då och är lite mer med? Då kanske de krävs en riktig overall också va? Eller ligger dom lika nerbäddade som nu? :p

Jag har köpt vinter overall. Jag ska gå på många julmarknader (utomhus) och valde därför köpa overall så jag alltid kan ta upp honom om han blir orolig i vagnen. Har även åkpåse med pläd så vi har att välja mellan :)
  • banan123

testa att doppa nappen i lite bröstmjölk eller så kan ni testa att ge fingret. stoppa in fingret med naglen neråt- alltså mot tungan.

• banan123
    Nerd skrev 2014-11-22 14:25:02 följande:

Vart sover era bebisar på natten?

Och hur får ni dem att sova?

Jag brukar amma henne i sängen och sen somnar hon oftast. (annars skriker hon ett par timmar och vill sedan äta igen, då somnar hon!)

Hon sover i sängen bredvid mig på sidan(inte rygg) vilket funkar bra men är helt emot hur man ska göra för att minska risken för plötsligt spädbarnsdöd.. Jag har pratat med bvc-sköterskan om detta som säger att det är helt ok att göra så.

Min bebis kräks rättså mycket och det rekommenderas tydligen att kräkbarn sover på sidan. Jag är ändå orolig men vi har jättesvårt att få henne att ligga på rygg eller på annat ställe än brevid mig och sova..

Våran sover med mig och mannen får ligga i en annan säng på golvet med vår hund haha. Matar alltid lillkillen innan sovning iböand somnar han vid bröstet ibland får jag vagga honom lite lätt.
  • banan123

Min pojk sover mellan ca 22:00-09:00/10:00. vaknar var 3-4-5 h för mat och somnar om igen. Så är väldigt glad att han sover så oroligt bra om natten på daten sover han alltid olika. ibland är han upp 6 h i sträck.

• banan123
    Ssajko skrev 2014-11-23 11:14:49 följande:

Hur gammal är din grabb?

Gud vad skönt, min tjej sover oftast ca 2 timmar sen är det mat igen, men har nu senaste veckan börjat sova 3-4 timmar ibland och det är oförskämt skönt. Hon är dock vaken i kanske 2 timmar emellan sovningarna då istället.

Då är jag jätte bortskämd med andra ord! :) Han är 5 veckor :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014