Oktoberbebisar 2014
Karpas, 9/10, pojke. Milo.
Karpas, 9/10, pojke. Milo.
Eftervärkarna var inte så farliga som jag väntade mig. Fjärde barnet så jag trodde det skulle göra mer ont. Hade ont på BB de två första dagarna, tog alvedon. Sen ibland på natten när jag låg ner och ammade. Nu är avslaget påväg att ta slut. Gossen blir 3veckor i morgon. Han har nog kommit i en ökningsfas vad gäller amning. Han har vaknat varje timme i natt och tillslut vid 4 fick gubben ta han så jag fick sova. Nåja det är tur mannen är ledig tre dagar nu. Sparat på de tio dagarna då min mamma var här första veckan. Nästa vecka skola och förskola igen. Får se hur man får ihop det. :)
Imorgon blir vår gosse 4veckor, tiden går verkligen fort. Enligt BM har han hittat maten, väger 5300gr och 57cm lång. :)
Hade ingen aning om att man kunde ha så ont i brösten och bröstvårtorna! Det börjar släppa nu, tack och lov! Men fördelen med amning är ju att kilona rasar av en så jag antar att man får acceptera nackdelarna. 10 dagar efter förlossningen har jag bara 4 kg till min ursprungsvikt, känns jätteskönt. Å andra sidan har jag haft och har väl fortfarande grym baby blues, vilket inte alls har varit roligt. Längtar tills den försvinner. Jag hade hellre varit lite tjockare och sluppit baby blues men jag får ju inte välja själv :P
Vid 3v kommer en ökningsperiod, då vill de amma mer för att öka produktionen. Märkte av det på vår gosse då han ville äta mycket oftare. Det kommer fler öknings veckor framöver. Utvecklingsfaser kan komma däremellan, så då kan sömnen störas. Ja det är bara att vänja sig vid mindre sömn framöver :)
Ammar ni från bägge brösten när ni ammar 1timme. Sen att man kommer ihåg att dricka mycket vatten och äta bra. Det ger bättre produktion och så är man själv också piggare .
Vi har snabba amningar på en kvart typ. Utom på kvällen när hon ska sova då hon kan ligga hur länge som helst och ha mig som napp. Ammar bara från ena bröstet åt gången annars blir det för mycket mat och det bara kommer upp. Jag har väldigt effektiv utdrivning, så till den grad att det stackars pyret storknar titt som tätt och blir alldeles panikslagen ![]()
Tiden rullar iväg. Vår lilla Milo blir 6 veckor idag. Växer och frodas, i morgon ett besök på BVC. Får se hur stor han är nu. 
Äsch kopplade till fel text. :/