Oktoberbebisar 2014
Det finns ju också sånna där pysventiler, så att man hjälper bebisen att prutta om den har ont i magen. De ska tydligen vara jättebra, själv har jag bara provat en gång och då bajsade ungen ;)
Det finns ju också sånna där pysventiler, så att man hjälper bebisen att prutta om den har ont i magen. De ska tydligen vara jättebra, själv har jag bara provat en gång och då bajsade ungen ;)
Min sambo kom också in så att hon fick amma (så länge hon inte är otröstlig) och sen tog ut henne igen men jag tycker inte att det gjorde någon skillnad för hon sover ändå däremellan ganska bra på nätterna. Det är någon timme här och där som hon kan vara vaken och titta runt lite och så.
hur länge ammar era barn? min tjej kan bli nöjd på 15 min men ibland kan hon amma en timme! hon snuttar inte bara utan äter!
har man ens mjölk så det räcker en timme? :O
är ganska påfrestande på bröstvårtorna oc på natten får jag nästan kramp av att ligga till så länge!
Ammar ni från bägge brösten när ni ammar 1timme. Sen att man kommer ihåg att dricka mycket vatten och äta bra. Det ger bättre produktion och så är man själv också piggare .
Min kräks rätt lite.. Hon får iväg en rejäl kastspya lite då och då men det är inte så ofta. hon har väldigt mycket hicka däremot, hade redan i magen. Jag trodde att det skulle försvinna när hon föddes men icke!
Vad skönt att vara tillbaka på inskrivningsvikten. Jag har väl en 20kg dit ännu. Jag gick upp från 72 till strax över 100kg. Jag orkade inte träna alls under min graviditet, bara åt och sov. Sista två månaderna var jag piggast och var ute och promenerade och höll på om än gick det väldigt sakta :) Har era små såna här "gnäll perioder"? Min lilla börjar att gnälla och vrida sig och ska bara ligga vid bröstet, går man så vaknar hon och skriker tills hon har bröstet igen. Håller på så i ungefär ett dygn sen är hon som vanligt igen?
Åh vi har försökt med napp men hon vill inte ta den riktigt. Hon kan suga till lite sen spottar hon ut den. Var på bvc idag och fröken hade gått upp 400g exakt sen förra veckan så det var varken fel på mat eller aptit
Min sög på tummen precis när hon kom ut men slutade efter några dagar, nu är det väldigt sällan tummen slinker in. Det hade varit skönt om hon tagit nappen.. Mina stackars bröstvårtor haha :) hur gamla är era små?
Jag har testat de napparna också men hon vill inte. :/ jag får inte lägga ifrån mig damen många minuter, bara när hon verkligen har slocknat men sen sover hon själv tills hon är hungrig igen :) jag har en bärsjal som jag precis fått, har bara provat att knyta på. Den kostade 695kr tror jag. Jättelång men jag tror att den blir bra, hon verkade trivas i den när jah provade iallafall :)
Mitt avslag har slutat för bara några dagar sen, jag hoppas att det inte kommer tillbaka :(