mitthemligajag skrev 2014-11-07 14:22:26 följande:
Hur ser era nätter ut? Jag känner att det inte fungerar alls längre. Lillan kan skrika flera timmar vissa nätter och första veckan sambon var tillbaka på jobbet ville jag att han skulle kunna sova ut så vid tio på kvällen gick han in och lade sig i gästrummet och så har de fortsatt så. Men jag är så trött efter 2 veckor nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen... Lillan somnar runt 3 på natten och vaknar igen runt 8.30 och såklart några mat pauser på de. Innan dess är de mest skrik och korta korta sovningar på några minuter innan hon skriker igen.
Hon är en otroligt vaken bebis och kräver mycket uppmärksamhet, så inte mycket sovtid på dagen heller... Känner irritationen gror på att han själv inte tar initiativ och vill hjälpa till och jag vet inte alls vad jag kan kräva eftersom han ändå jobbar hela dagarna. Men just nu känner jag att jag jobbar också fast 24 timmar om dygnet både fysiskt och psykiskt
Ni vars sambos jobbar heltid och dagtid, vad gör han? Hur mycket hjälper han till? Sover han i sovrummet ?
usch jag har också vakna nätter!
än är min man ledig. vi delar oftast natten på två så vi får sova iaf halva natten var. sen får man ta igen det på dagen när hon sover. har man tur lyckas man sova med flickan i famnen i soffan nån timme också på natten.
är rätt fundersam hur det ska bli när han börjar arbeta heltid igen.. iof ska han vara ledig en dag i veckan.
förstår verkligen att du är helt slut som har bebisen hela nätterna utan avlastning.
men prata med din sambo. det är jätteviktigt att du får sova och får en paus! förstår att du önskar att han skulle erbjuda sig istället, men säg till!
jag tror att vi kommer försöka fortsätta likadant när min man börjar jobba fast han kanske tar henne 2 h och jag resten på natten. man kan ju faktiskt gå och lägga sig kl 21 och gå upp 2 h på natten för att sedan sova resten av natten och arbeta på dagen. det är slitigt men det går och så är det ju när man får en bebis. man är ju två om det även om han har ett arbete. man får också komma ihåg att mannen inte har några direkta hormoner som spökar, ömma bröst, kropp eller kanske baby blues.