mitthemligajag skrev 2015-02-08 00:26:56 följande:
Förresten, hur är era i utvecklingen, vad gör dom för konster just nu ;)? Och hur många veckor är dom?
Tjejen här är född den 15e.
Hon pratar, tjuter, ler och skrattar. Det roligaste är att titta när jag hoppar. Då storknar hon nästan av skratt ibland.
Just nu så tittar hon mycket på saker. Omgivningen är väldigt intressant. Hon har nyss börjat gripa efter saker som hon upptäcker, mjölkpaket, min telefon och tidningen t ex.
Hon har flyttat saker mellan händer, men gör det inte så ofta. Hon använder båda händerna tillsammans iaf.
Hon stoppar allt i munnen och tuggar som ett rovdjur.
Hon vänder från mage till rygg och från rygg till mage. När hon ligger på mage så sprattlar hon som en guldfisk och vill ta sig framåt (långt ifrån att lyckas dock).
Hon sitter ganska stadigt, men man måste fortfarande ge henne lite stöd.
Hon älskar att stå eller att "hoppa" i famnen (böja och sträcka på benen). Ibland känns det som att mina armar ska trilla av. Vi ska få en hoppgunga av min syster i veckan. Det behövs..
Hon har inte hittat sina fötter än, eller iallafall inte fattat att de är en del av henne. Hon blir bara förbannad om hon får syn på dem, försöker gripa och de flyttar på sig!
Hur är era bebisars personlighet? Jag tycker att man ser hennes personlighet ganska väl redan nu. Hon försöker och försöker tills hon lyckas och blir frustrerad när det inte går. Hon älskar att röra på sig. Hon gillar när vi vuxna pratar med varandra. Hon är väldigt känslig för när det är för mycket folk runt om kring.
Sånger och sånt har hon inte riktigt förstått poängen med.