• banan123

Oktoberbebisar 2014

Har era redan fått skorv? Det har inte min gosse fått. Han är 7 v. Klart alla får ju inte..

• banan123
    karpas skrev 2014-12-08 14:14:35 följande:

Hur ska man komma ihåg dessa knipövningar. Hur ofta kniper ni och hur många ggr varje gång. Jag känner att nu med fjärde så är det verkligen nått som jag måste lägga tid på. Känns ibland som att det ska ramla ut nått. Har inte känt av detta tidigare. Har det nått att göra med att de hängde över magen och tvingade ut han? De har inte gjort det tidigare förlossningar. Har de blivit slappa av det, när de inte fick jobba själv. Har efterkontroll på fredag. Får se vad de säger. Försöker. Komma ihåg knipen, men det är inte så lätt. Nån mer som har problem?

Tror det ska finnas någon knip grupp på facebook som påminner en att knipa lite då o då om man nu har tid att sitta o facebooka. En på min föräldrar grupp genom bvc tippsade om det.
  • banan123
    Ssajko skrev 2014-12-10 07:57:06 följande:

Men gud vad skönt för er!! :)

Vi var på läkarkontroll igår och det gick jättebra. Lika kul att komma till bvc och ta av blöjan varje gång, för hon bajsar ALLTID påväg dit och igår var inget undantag bara att det var värre! Bara ren tur att det inte hann krypa ur blöjan!????

Annars var allt bra, hon har gått upp till 5580g nu och är 58cm lång. Stor tjej ????

Hur gammal är hon då? Min son vägde 5750 o var 58 cm när han var nästan 7veckor.
  • banan123

Att ni "redan" tänker på sex. Det har inte slagit mig. I vanliga fall behöver jag mkt sex men jag känner mig nog lite rädd att det ska kännas jätte annorlunda eller typ vara som en påse där nere? haha :( Tur jag har en man som inte stressar på det hela. Någon mer som är "rädd" för samlag? min påg är 8v nu.

• banan123

Haha! Bara "synd" att julen är runt hörnet man vill ju gärna mysa då :) Jaja får se om jag är redo annars får man mysa på annat sätt :)

• banan123
    DinaMii skrev 2014-12-14 00:35:52 följande:

Hur är kolik? Är dom för ledsna för att äta då? Läste att det brukar vara som värst runt 6-7 veckors ålder. Tjejen är 6 veckor nu, har aldrig varit ledsen förut, men igår och idag har hon gallskrikit och blivit helt hysterisk när jag försökt mata henne och knappt ätit någonting alls. Sov bra förra natten iaf och har varit glad och nöjd under dagen, fram tills runt kl 20 ikväll. Sen har det skrikits tills hon somnat. Tror hon åt vid 18 senast.. :/ är dom för ledsna för att äta när dom har kolik..? Eller är det något annat som spökar..?

Jag har hört att dom gärna vill äta när det är kolik för att det är magen som spökar på dom. Men är inte hundra. Testat semper eller minifom?
  • banan123
    DinaMii skrev 2014-12-15 07:55:52 följande:

Nej. Hon skrek lika igår, började vi midnattsamningen och hon somnade ist för att äta. Nu vaknade hon kl 7:30 och vägrar äta igen. Såfort jag lägger henne till bröstet gallskriker hon, och tar jag upp henne somnar hon. Nu vet jag ju att hon är hungrig, hon åt senast 22-23 igår ikväll.

Det positiva är att det är måndag och att BVC öppnar om ett par timmar. Det är ju något som inte stämmer..

Rätt vad det är lossnar det så hon äter igen, ett par gånger och sen är det stopp. Men hon kan ju inte matvägra 9h varannat dygn..

Känns som om det är något du ätigt. Det finns ju hur mkt som helst som dom kan bli få ont i mahen av. Choklad, alla lökar råa, böner, kolsyra, stark mat, kål, jordgubbar, nypotatis. Har säkert glömt något gick upp precis haha :) men lycka till och hoppas bvc kan hjälpa er!
  • banan123
    Lex14 skrev 2014-12-15 17:05:39 följande:

Åh va härligt ???? Hade 2 månaders kontroll förra veckan och jag verkar ha en liten kortis, 56 cm och 4880 gram ???? Helt otroligt hur olika dom är!

Jag fick fylla i frågeformulär om hur jag känner mig och mår, fick du göra samma sak?

Ja visst är det roligt hur olika dom är :) Ja jag fick oxå fylla i ett sånt papper o sen gick vi genom det tillsammans.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014