• Ssajko

Oktoberbebisar 2014

Vi har inte heller sex än.. Och jag har börjat ha bebisen i sängen med mig???? jag för sova så mycket mer har jag kommit fram till. När hon vaknar stoppar man tutten i mun på henne sen är det godnatt, annars kan det ta timmar in jag får somna om då hon vaknar när jag flyttar över henne. Men jag känner att jag borde lägga över henne iallafall i sin säng så att hon lär sig stt sova själv och intr bara ligga med mamma..

• Ssajko

Uh.. Jag tänkte där att det var dags att hoppa upp på hästen igen så vi har provat att ha sex.. Det gjorde skit ONT så det blev inget.. Sen så märke jag en liten bula.. Jag tror att jag har fått slidväggsframfall :(( jag är så himla ledsen och bara gråter så fort jag får chansen..

• Ssajko
    mitthemligajag skrev 2015-02-04 04:37:05 följande:

Här slog världens förkylning och diarre till i förrgår... Har inte rört oss från hemmet på hela helgen och inte har vi haft besök heller men tjopp sa de i natten till måndags så blev hon så förkyld att hon nästan tappade rösten och äter ingenting. Var in på akuten och fick vätske ersättande och så kollade syresättning osv men de var bra. Tydligen sätter sig förkylningar ofta i magen därav av diarrén. Direkt vi får i henne vätska så rinner de ur henne och så den där hesa klena rösten som gnäller :( nä ush för de här... Mamma hjärtat går sönder

Nej men stackarn!

Jag hoppas att min lilla klarar sig.. Farmor skulle komma och hälsa på igår men det gick magsjuka på hennes jobb så hon stannade hemma :)

Alice har däremot blivit lite "jobbig" när hon blir trött.. Hon är väl glad, men ändå skriker och är typ vild. Vevar med armar och ben och skriker på något nytt sätt, vägrar ligga lugnt vid bröstet utan håller på där med, eller suger till och drar, sen släpper och så ligger hon och ler. Hon är trött så det är inte det!
  • Ssajko
    Mymmlan skrev 2015-02-04 10:56:09 följande:

Gud! Något skitläskigt hände precis! Jag skulle gå på en buss och den var ganska hög så jag fick vinkla vagnen rejält varpå hela liggdelen hoppar loss från underredet! Det var en liten spärr som hoppat loss! Fy! Lollan vaknade och gnydde lite och jag fick hjälp att fixa vagnen men usch! Tänk om hon trillat ur!

Fyfan vad läskigt!! Usch :(
  • Ssajko
    mitthemligajag skrev 2015-02-06 03:26:34 följande:
    Känner verkligen igen de där, tycker dock det är otroligt mysigt när hon släpper och så får jag värsta flinet hehe ;D
    Haha ja det är det. Man smälter hur trött man än är :) det andra är dock inte lika roligt.
  • Ssajko

Född 19/10

Hon snurrar från rygg till mage åt båda hållen,

Ligger gärna och leker i babygymmet en stund men ännu hellre i spjälsängen och titta på sängmobilen, den är väl roligare eftersom den låter och snurrar :)

Ska ha händerna i munnen JÄMT och dreglar floder :) använder händerna mycket, och ska ha in allt i munnen :)

Har hittat sina fötter, ligger gärna och håller i dem och började häromdagen försöka få in de också i munnen, blev lite sur när hon tappade greppet och de for iväg igen!

Sitter gärna, ganska stabilt, så nu får hon sitta lite i sin nya matstol och vara med vid bordet. Hon behöver stöd så har filt runt om och på sidorna :)

Jollrar mycket, har börjat gjort en väldig massa ljud!

Har skrattat några gånger men är än så länge inte så lättroad. Ler ofta och jättelätt men inte skratta nänä. Det kommer väl mer :)

Älskar sin spegelbild, ler stort varje gång hon får se sig själv :)

• Ssajko
    behnizen skrev 2015-02-11 00:21:19 följande:

Hej alla glada mammor! Vad gör ni alla för att undvika platthuvud. Min 3 månader har fått det lite platt och får snart nojja varje gång han ska sova. Köpt en såndär kudde från lekmer som tydligen skulle hjälpa. Ligger på mage men hatar det. Hjälp! Hört att det blir bättre sen men ändå.. Hur ofta lägger ni era bebisar på mage?

Kraaaamar

Jag har inte gjort någonting, hon har fått ligga på mage de korta stunder hon tyckte att det var okej tills hon lärde sig att hålla upp huvudet och rulla runt själv. Jag försökte att lägga huvudet åt olika håll när hon sov men hon vred själv tillbaka eller åt andra hållet så det var ingen ide.

Hon ligger på mage ganska mycket nu, när hon snurrar runt (ganska ofta) får hon ligga där tills hon blir less och skriker :)

Vi ska börja på babysim på maserhallen i mars nu :) det ska bli roligt! Min älskar att bada i balja och duscha så jag hoppas att hon gillar pool också :) jag kanske ska promenera upp till Tunet någon dag och prova så att jag är förberedd! Jag ska bara få hennes nya badbyxor! De jag köpte var alldeles för stora så de var lösa i midjan. Jag tyckte att jag var smart som tog en storlek större haha :)
  • Ssajko

Här smakar vi bara lite än. Provade att ge henne lite närmare en smakportion men då fick hon ont i magen så vi väntar lite till, ingen brådska :)

• Ssajko

Min lilla dam här har börjat skrika och gråta när det ska sovas. Har alltid ammat sig till sömns förut men nu nej. Och kämpar emot sömnen till tusen så det blir bara gråt och skrik. Varenda gång det ska sovas. :( är det någon som har haft nå liknande någon gång? :/ det är rätt jobbigt tycker jag. Bävar lite för när hon ska sova :(

• Ssajko
    LiLa81 skrev 2015-03-24 20:00:15 följande:
    Exakt så hade vi förra veckan. Skrik som inte gick att trösta. Nu har det gått över och hon somnar som vanligt. Antingen beror det på att vi lyckats lägga henne innan hon blev fullt så trött, eller så var det bara en fas.
    Vad skönt! Jag hoppas att det bara är en fas. Barnmorska sa att jag absolut inte skulle bära henne så att hon somnade så utan skulle ligga bredvid henne i sängrn ned öronpluppar och bara sjunga oavsett hur mkt hon grät. Det kan hon ju glömma tanten.

Jag har försökt att vara där " i tid" och lägga henne och i förrgår gick det jättebra, men inte idag :( åå jag vill att det ska gå över :/ det är jättejobbigt. Hon har varit lite småsurig och svår att få i sängs i någon vecka men nu förra veckan blev det helt katastrof. Vaccination i torsdags så resten av den dagen och fredagen somnade hon vid bröstet varje gång, sen var det tillbaka till skriket och gråten igen :(

Hår.. Jag har börjat tappa hår senaste 2 månaderna kanske. Jag har alltid uppsatt så jag märker bara av det när jag borstar. Än så länge gör det mig inte så mkt, hade så jävla mycket hår på skallen så. ????
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014