Inlägg från: fokini |Visa alla inlägg
  • fokini

Vilken barnvagn har ni valt som bor i Stockholms innerstad?

Väntar mitt andra barn nu i slutet av november och kollar barnvagnar i djungeln. (Min dotter är 9 ½ år så det finns inget kvar efter henne.)
    Har nördat in på olika faktorer som snökörning, stadskörning, att den är smidig i kollektivtrafiken på bussar/tunnelbana m.m.

På grund av det där med vinter och snö är jag lite tveksam till små framhjul som på  t.ex. Bugaboo eller Brio go när man ska streta uppför backen dagligen. De kanske dock funkar utmärkt? Jag är i dagsläget mer inne på en mer rejäl, "traditionell" Brio eller Emmaljunga.  Samtidigt ska ju vagnen inte ska vara för klumpig i affärer eller på bussar...

Vilken vagn har ni andra valt som bor i Stockholms innerstad som fungerar bra även på vintern? Tacksam för alla tips och synpunkter!

• Svar på tråden Vilken barnvagn har ni valt som bor i Stockholms innerstad?
  • fokini
    Frontline skrev 2014-10-17 10:08:14 följande:
    Gäller det bara dom som bor i Stockholm? Resten av landet får även dom med snö fast det kanske är skillnad...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)

Hahaha, är det sant? Du får mer än gärna skriva dina synpunkter med, även om jag specifikt var nyfiken på Stockholmarnas val. Snön smälter lite fortare i innerstan än utanför trots allt och det finns många trånga hissar från 30-talet, väldigt vanligt med kollektivtrafik istället för att ta bilen kors och tvärs, därav min frågeställning. Känner du dig diskriminerad får du som sagt var mer än gärna svara ändå.
  • fokini
    isolande skrev 2014-10-17 11:08:18 följande:
    Jag har haft en Nitro City i Stockholms innerstad. Världens bästa vagn. Jag hade så man kunde byta ut de små framhjulen till två fasta större. Numera har dock emmaljunga en super Nitro med större svängbara och låsbara framhjul. Den skulle jag köpt om jag fick barn idag .

Ska kolla, tack!
  • fokini
    Detoxtjejen skrev 2014-10-17 12:54:40 följande:
    Jag har en teutonia fun till ett barn som föddes i dec 2012 och den vintern var extremt snörik. Framhjulen är låsbara och då gick det bra. Har nu en liten bugaboo Bee, men kommer ta fram teutonian i vinter om det blir mkt snö.

Teutonia fun är den smalaste vagn som finns och går in i små hissar och trånga bussar och kvartersbutiker.
    Super!
Svar på tråden Vilken barnvagn har ni valt som bor i Stockholms innerstad?