TS kan ju dela med mig till dig om att jag befinner mig i en liknande situation. Däremot så har han sagt att han ska vara där när barnet är fött och han var minst lika mkt delaktig i beslutet om att behålla. Trots detta så är det sorgligt, både för min egen del men också för att barnet inte kommer att växa upp i en ska "kärnfamilj" med både mamma och pappa under ett och samma tak. Visst du kan absolut inte kräva något av honom.. Ja, underhållsstöd men inte mer än så.
Vad du än väljer att göra så tror jag att det kan bli bra! Hur du ska bemöta din kk har jag svårt att ge råd till. Som någon annan skrev så får du faktiskt rannsaka dig själv och ge honom det att - detta helt är upp till dig själv. Att du väljer att göra detta. För som sagt du kan varken med hjälp utav lagen eller på andra sätt tvinga honom till att vara delaktig.
Och då gäller det också, oavsett hur lång tid det gått efter att barnet fötts. Om han sen i sin tur skulle vilja ha kontakt med barnet senare så är det självklart en annan sak.