Donum skrev 2014-10-18 09:05:22 följande:
Jag har ingen aning om vad du har skrivit innan eller vilka inlägg som har tagits bort, men eftersom det är jag som använder uttrycket "ha ihjäl sin avkomma" så får du gärna förklara för mig på vilket sätt det är kränkande att påtala att TS uppenbarligen inte tar så lättvindigt på att ha ihjäl sin avkomma i och med att hon inte vill göra abort?
Jag tycker det är kränkande att höra att den som begår abort har ihjäl sin avkomma, känns inte så bra för oss som av olika anledninger var tvugna att begå abort och höra att man har ihjäl sin avkomma.. Vi har alla våra åsikter, det respekterar jag, jag respekterar även din åsikt fast jag inte håller med. Men om man inte får ha en annan åsikt och presentera varför så undrar jag vitsen med ett diskussionsforum.
Kan även påtala att jag
inte uppmanade TS att göra abort heller, jag framförde i mitt inlägg att vi är alla olika och att en del gör abort i sådana situationer, medan andra gör det inte. Jag motiverade min åsikt utan hårda ord eller på något sätt var nedlåtande mot TS, jag gör inte sånt och absolut inte i känsliga rummet. Men att kalla det inlägget för OT så undrar jag vad som är relevant i tråden.
Ok. Nu är detta ett OT inlägg utifrån TS, men jag bara undrar hur det bedöms. Återigen, jag håller inte med TS, men hon avgör helt och hållet själv.