• Anonym (Ledsen)

Kk kräver abort

Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

• Svar på tråden Kk kräver abort
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2014-10-23 20:21:05 följande:
    ja tuttinuttan då hon har för fan redan en djävla massa ugar ta hand om dom först. 
    sen måste det va extra tråkit när det är o ömsesidigt ...men men hennes val.
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2014-10-23 20:21:05 följande:
    ja tuttinuttan då hon har för fan redan en djävla massa ugar ta hand om dom först. 
    Värst vad du är bitter. Har du månne själv en man som blivit pappa mot sin vilja?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2014-10-23 21:00:11 följande:
    Värst vad du är bitter. Har du månne själv en man som blivit pappa mot sin vilja?
    nej tvärtom......................
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2014-10-23 21:39:59 följande:
    nej tvärtom......................
    Då förstår jag inte varför du är så bitter över det här.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2014-10-23 23:50:40 följande:

Då förstår jag inte varför du är så bitter över det här.

Vet inte stör mig bara på sånt , men det le inte mitt problem varför bry sig du har rätt.
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2014-10-23 23:58:17 följande:
    Vet inte stör mig bara på sånt , men det le inte mitt problem varför bry sig du har rätt.
    Dåså. Du har naturligtvis rätt till din åsikt också.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Anonym)

Tycker det är så mycket elaka kommentarer här. Grattis till graviditeten, tråkigt att relationen inte är ideal vilket man självklart önskar vid ett sånt tillfälle.
    Uppenbart var det inte planerat och då är det en jobbig situation. För båda.
    Lycka till.

• Anonym (hu!)
    Anonym (J) skrev 2014-10-23 23:58:17 följande:

Det är ju hon som kommer att få det väldigt tufft som ensamstående flerbarnsmamma.

Han har varit tydlig och ärlig mot henne att han inte vill ha några barn med henne och den enda skyldighet han sen kommer att ha är att betala underhåll för barnet i ett antal år framöver!
  • Anonym (Ledsen)

Jag skickade ett sms med det jag fick veta på vulet igår.. Och nu hade jag ett långt svar om att han blev ledsen för att JAG inte vill ha ett liv med honom och att han hoppas att vi kan försöka på något seriöst..

Jag vill INTE ha ett förhållande med honom, men vet inte vad jag ska svara.

• Anonym (Karlslok!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-24 08:42:38 följande:

Jag skickade ett sms med det jag fick veta på vulet igår.. Och nu hade jag ett långt svar om att han blev ledsen för att JAG inte vill ha ett liv med honom och att han hoppas att vi kan försöka på något seriöst..

Menar han då att ni ska vara tillsammans, med villkoret att du tar bort barnet.

Eller vill han helt plötsligt att ni ska bilda en familj ihop?
  • Anonym (J)

Det låter konstigt han tvär vänder så är han tvingad till detta av någon tro ?
  • Pentagram
    Anonym (J) skrev 2014-10-24 09:26:07 följande:
    Du tror inte på möjligheten att han helt enkelt tagit sig tid att tänka efter vad han ville och borde?
  • molly50

Ni kanske kan börja med att umgås som vänner tillsammans med barnet och se vart det leder.
    Kanske har han insett att han känner något mer för dig än bara på en vänskapsnivå.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Eller så kanske han har fått tid på sig att tänka igenom det här.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Ledsen)

Vi var ju vänner i flera år innan vi hade sex, jag känner inget mer än vänskap. Jag tror han menar att han vill att vi ska bli seriösa om jag behåller.. Men jag är inte intresserad av det. Han ska självklart få vara närvarande om det är vad han vill, men vill inte leva med honom.

• Anonym (Vill ha snö, nu!!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-24 09:44:27 följande:

Vi var ju vänner i flera år innan vi hade sex, jag känner inget mer än vänskap. Jag tror han menar att han vill att vi ska bli seriösa om jag behåller.. Men jag är inte intresserad av det. Han ska självklart få vara närvarande om det är vad han vill, men vill inte leva med honom.

Har inte läst igenom tråden så noga.

Har du valt att behålla barnet, TS?

Starkt gjort av dig om så är fallet, är säker på att du kommer bli en jättebra mamma. Lycka till!

• Anonym (Karlslok!)

Om du inte vill det, så ska du inte det.

Dessutom är han skyldig dig både en och annan ursäkt, tycker jag.
  • Anonym (J)

Vill inte låta taskig men vilket liv altså ...
  • IsaStardust
    Anonym (J) skrev 2014-10-24 10:56:51 följande:

Vill inte låta taskig men vilket liv altså ...

Men ge dig. Får du ur någonting av att vara så här otrevlig? Har du så uselt liv att det enda som får dig att må bättre är att klaga på andra?
  • Anonym (logik)
    snarare är det uppenbart att han ljuger och försöker manipulera ts och sen när barnet är borta är hans sk seriösa intentioner borta

men det spelar ju ingen roll för ts är ju inte intresserad av en relation så han måste lära sig att förstå att han inte kabnn påverka ts till at tvare sig bli ihop med honom eller göra avort

tror han övervärderar sig själv lite väl mycket, han trodde väl att ts skulle bli överlycklig över chansen att få vara ihop med honom att hon då skulle göra abort, men nu är inte verkligheten så och han borde faktiskt göra en realitycheck och skärpa till sig för han beter sig inte som en 3 barnspappa utan mer som en omogen tonåring

Svar på tråden Kk kräver abort