Inlägg från: Foreveruppsalastockholm |Visa alla inlägg
  • Foreveruppsalastockholm

Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid

Han är utsatt pga att han styr ett parti med åsikter som rör främlingsfientlighet osv. Jag känner många muslimer, alltifrån praktiserande till icke praktiserande. Känner många kristna också, har bland annat en ingift präst i släkten. Min farmor blev muslim för några år sedan då hon blev gammal. Jag känner judar också. Livets ordare osv. Jag själv har varit kristen, mina föräldrar kommer från ett muslimskt styrt land. Fortfarande är det samma människor. Muslimer, judar, kristna och så vidare, vi har en sak gemensamt, vi är människor. Samma kött och blod som alla andra andra människor. Det som skiljer oss åt är vår tro, jag tror inte idag på någonting. Är döpt och konfirmerad i en kristen kyrka. Min mamma är fortfarande kristen men kommer från ett muslimskt land. Min pappas kusiner är muslimer. Är det någon skillnad på oss? Nej, faktiskt inte, vi tror på olika saker bara. 

Kan också påpeka att en annan människa såg också skillnad på människor som hade en annan tro, Hitler hette han. Han ville utrota judarna. 

Idag är det muslimerna som är utsatta. Kan inte förstå varför människor skapar hat till andra människor pga tro. 

Jag tror inte på något men respekterar alla som tror och bryr mig inte vad folk tror på. Du kan tro på en sten och jag är fortfarande din vän. Vi alla är olika men lika värda <3

Gert skrev 2014-10-17 17:44:14 följande:
    Vad har ditt fantastiska inlägg med JÅs sjukskrivning och SD att göra?
    För att folk inte borde tycka synd om honom utan han får skylla sig själv att han styr ett parti som vill andra människor illa. 

Man gillar inte ISIS bara för att man är muslim, det står inget i koranen om att man ska döda folk osv. Jag har inte läst koranen men pratat med folk som faktiskt pluggar religion på universitetsnivå och inte är muslimer som har tolkat koranen. Jag känner många muslimer, som aldrig ens pratar om sin religion och är livrädda för ISIS. 
    Religiösa och icke-religiösa har skapat massmord. Det har inte med religion att göra, utan vad du har huvudet, är du en knäppgök så är du det. Exempelvis det som hände i Norge, då massa oskyldiga ungdomar dog. 

Ni måste läsa på lite, muslimerna själva är livrädda för ISIS och skäms för att deras religion smutskastas pga idioter som dödar folk för sin religion. 

Tyvärr har muslimerna blivit ett "hot" för dagens svenska samhälle, vilket är väldigt synd. Jag undrar vilken religion som kommer bli ett "hot" nästa gång? 

Jag förstår inte hur människor kan vara så hjärntvättade och ha så mycket okunskap. Om ni alla SD-are skulle läsa på hur Hitler började sin karriär så skulle ni börja känna igen er själva. Hur Hitler började sitt tänk och hur han fick alla andra att tänka. Nu säger jag inte att ni vill döda alla muslimer men jag säger bara att ni tänker likadant som Hitler gjorde i början av sin karriär och på så sätt kunde ta över. 

Det är nog mycket krig världen över pga religion och massa oskyldiga människor dör pga olika tro. Det behövs inge mer religionbråk, låt stackars muslimerna vara. 

Min kompis har en pappa som är präst och han har berättat vad de kristna också har gjort samt vad som står i bibeln. Om man tolkar bibeln ordagrannt så är det också ett "hot" för dagens samhälle. Men det är ju korkat och börja tolka bibeln ordagrannt eller hur? Samma sak med Koranen....

Biffus skrev 2014-10-18 10:55:55 följande:
    Det är synd att det har blivit tabu att göra göra jämförelser med Hitler. Man lär sig inte om Hitler i skolan för att lära sig om hur dumma tyskarna var för länge sedan, utan för att lära sig av historien så att man kan förhindra att det sker igen.

Jag hoppas att den nya läroplanen i grundskolan innefattar Hitlers väg till makten. När jag gick i grundskolan gick man bara igenom själva förintelsen. Då får man känslan av att "det där kommer aldrig att hända igen, ingen vill gasa ihjäl någon!". I gymnasiet fick vi lära oss mer om Hitlers väg till makten (då var inte tyngden på själva förintelsen). Då kunde man helt plötsligt se parallellerna till dagens samhälle; att man, när ekonomin blir sämre i en finanskris, skyller på en viss folkgrupp och att denna grupp inte ska få komma till landet.  

Synd att det är tabu. Jag vill gärna diskutera det på ett seriöst plan, utan att man får "nu drar du Hitler-kortet, då slutar jag diskutera, för det är oseriöst!" på sig.

Tack!

Snutten6 skrev 2014-10-18 11:03:58 följande:

Hoppas Åkesson får en arabisk läkare , kvinnlig med sådär huvudduk,, som har ansvaret för hans rehabilitering , HA HA HA HA 

Sätt bara in arabisk/utlandsfödda i vårdkedjan till Åkesson, därefter kanske han inser deras stora värde ?????

Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid