Mullig i kombo med bra självkänsla?
Knepig rubrik kanske, men säg mig! Finns du/ni mulliga kvinnor som har såpass bra självkänsla att ni kan känna er bekväma nakna?
Jag har nu under tre förhållanden inte fått det viktigaste (för mig dvs) när det gäller sex, Nakenhet! För mig är synen det absolut viktigaste sinnet när det kommer till sex. Jag må va en... ja jag vet inte vad men för att jag ska kunna känna riktig närhet måste ljuset vara på. Det är inte bara rent sexuellt utan handlar även om tillit, mellan två personer, att kunna byta om med den andre i rummet, ta en gemensam dusch. När den andre inte kan känna sig avslappnad naken med mig så känner ja mig hållen på avstånd samtidigt vill jag ju inte pressa den andre in i något som inte känns bekvämt för henne. Detta är inget som har lett till att förhållandena har tagit slut men känner nu att jag inte tänker ge mig in i något som inte är vad jag söker från början. Dock har denna tid (totalt 18 år) fått mig väldigt osäker på mig själv och mina behov. Kan låta lite patetiskt men jag blir väldigt sårad av att aldrig nå fram med komplimanger, tänk er själva att verkligen tycka att ens kvinna är det vackraste som finns och hon inte har självkänsla nog att tro dig. Problemet är att jag dras till lite mulligare kvinnor men är enligt dem inte i deras liga, tydligen för snygg? aldrig sett mig som ett kap vad gäller utseende men försöker behandla kvinnor som sig bör, med respekt och beundran. Så, varför skall jag inte kunna hitta en kvinna som kan känna sig bekväm med mig. Är det så mycket begärt och hur kan jag göra för att underlätta för henne. Accepterar och förstår att det inte är något jag ska förvänta mig första tiden men allteftersom förhållandet utvecklas och tilliten ökar önskar jag att intimiteten ökar.
Förstår att fler män är i samma situation men i denna tråd önskar jag främst svar av kvinnor i den situation jag beskriver ovan. Tycker inte att min böjelse eller mina behov är så extrema men efter denna tid börjar jag tveka. Snälla, svara även om ni inte håller med mig, det är främst förståelse jag söker. Även om jag hoppas på att träffa den kvinna som är nöjd med sina kurvor.