• mulleist

Mullig i kombo med bra självkänsla?

Knepig rubrik kanske, men säg mig! Finns du/ni mulliga kvinnor som har såpass bra självkänsla att ni kan känna er bekväma nakna?

Jag har nu under tre förhållanden inte fått det viktigaste (för mig dvs) när det gäller sex, Nakenhet! För mig är synen det absolut viktigaste sinnet när det kommer till sex. Jag må va en... ja jag vet inte vad men för att jag ska kunna känna riktig närhet måste ljuset vara på. Det är inte bara rent sexuellt utan handlar även om tillit, mellan två personer, att kunna byta om med den andre i rummet, ta en gemensam dusch. När den andre inte kan känna sig avslappnad naken med mig så känner ja mig hållen på avstånd samtidigt vill jag ju inte pressa den andre in i något som inte känns bekvämt för henne. Detta är inget som har lett till att förhållandena har tagit slut men känner nu att jag inte tänker ge mig in i något som inte är vad jag söker från början. Dock har denna tid (totalt 18 år) fått mig väldigt osäker på mig själv och mina behov. Kan låta lite patetiskt men jag blir väldigt sårad av att aldrig nå fram med komplimanger, tänk er själva att verkligen tycka att ens kvinna är det vackraste som finns och hon inte har självkänsla nog att tro dig. Problemet är att jag dras till lite mulligare kvinnor men är enligt dem inte i deras liga, tydligen för snygg? aldrig sett mig som ett kap vad gäller utseende men försöker behandla kvinnor som sig bör, med respekt och beundran. Så, varför skall jag inte kunna hitta en kvinna som kan känna sig bekväm med mig. Är det så mycket begärt och hur kan jag göra för att underlätta för henne. Accepterar och förstår att det inte är något jag ska förvänta mig första tiden men allteftersom förhållandet utvecklas och tilliten ökar önskar jag att intimiteten ökar.

Förstår att fler män är i samma situation men i denna tråd önskar jag främst svar av kvinnor i den situation jag beskriver ovan. Tycker inte att min böjelse eller mina behov är så extrema men efter denna tid börjar jag tveka. Snälla, svara även om ni inte håller med mig, det är främst förståelse jag söker. Även om jag hoppas på att träffa den kvinna som är nöjd med sina kurvor.

• Svar på tråden Mullig i kombo med bra självkänsla?
  • Wiesz

Jag känner mig bekväm i min kropp. Jag har några extra kilon. 
    Har inga problem alls med att vara naken med en man, i några former alls. 
    Inte alltid så jävla roligt i provrum när man ska köpa nya kläder, men annars känner jag mig alltid bekväm. 
    Om en man kommit så långt att vi ska dela det intimaste, sex, så är det bevis nog för mig att han är attraherad av min kropp. Varför skulle jag då behöva gömma den på något sätt?
    Och sex med kläder på.. uäk. Man kan inte röra sig som när man är naken, får inte samma känsla vid beröring och sänker verkligen stämningen.

• Nyfiken gul

jag finns  här!

timglasformad men med några kilon för mycket och går hem hos motsatta könet rejält och jag gillar mig själv. Har inga problem med nakenhet varken med min man eller med andra .  

MEN att ta mig hit har krävt mycket jobb och många år, jag är snart 40 år och inte förrän nu tre barn och tjugo år senare så accepterar jag mig själv och kan gilla mig sjläv och kan tycka jag ser bra ut.  Det har krävt hårt jobb helt enkelt. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Tjo)

Jag är på gränsen till överviktig, fortfarande inom det normala enligt BMI men jag kan nog klassas som lite mullig. Har putmage och när jag sitter ner får jag valkar. Jag är timglasformad så när jag står upp ser det ändå proportionerligt ut men lite större än genomsnittet. Jag är 23 år och i min ålder är både killar och tjejer ganska utseendefixerade men trots det har jag inga problem med att få killar ochde verkar gilla mig även om jag har putmage och inte är så smal. Och jag har inga problem med att ha ljuset tänt när jag ska ha sex med någon, har just nu ingen pojkvän men när jag tar med hemsläp har vi alltid sex med lampan tänd känns mysigare så.

Förr hade jag ganska dålig självkänsla då jag alltid varit "kurvigare" än de andra och alltid blitt kallad tjock enda sedan mellanstadiet men nu har jag insett att jag är söt och snygg och det finns många killar som stöter på mig och som säger att jag är fin så nu har jag accepterat mig själv som jag är och jag får mer och mer uppmärksamhet för varje dag som går nu när jag äntligen accepterar mig själv.

• Sambokille34
    Anonym (Tjo) skrev 2014-10-18 00:25:52 följande:

Jag är på gränsen till överviktig, fortfarande inom det normala enligt BMI men jag kan nog klassas som lite mullig. Har putmage och när jag sitter ner får jag valkar. Jag är timglasformad så när jag står upp ser det ändå proportionerligt ut men lite större än genomsnittet. Jag är 23 år och i min ålder är både killar och tjejer ganska utseendefixerade men trots det har jag inga problem med att få killar ochde verkar gilla mig även om jag har putmage och inte är så smal. Och jag har inga problem med att ha ljuset tänt när jag ska ha sex med någon, har just nu ingen pojkvän men när jag tar med hemsläp har vi alltid sex med lampan tänd känns mysigare så.

Förr hade jag ganska dålig självkänsla då jag alltid varit "kurvigare" än de andra och alltid blitt kallad tjock enda sedan mellanstadiet men nu har jag insett att jag är söt och snygg och det finns många killar som stöter på mig och som säger att jag är fin så nu har jag accepterat mig själv som jag är och jag får mer och mer uppmärksamhet för varje dag som går nu när jag äntligen accepterar mig själv.

Kan tänka mig att du är super fin:) finns inget sexigare än en fyllig tjej<3 ingen modell i världen kan slå nått sånt . Du är en gudinna!!
  • Efraim Barkbit

Bra tråd! Hoppas du hittar rätt Runda former är fint!

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Yes)

Jag är 45 och har visserligen nyss gjort en bukplastik, men kände/känner mej ändå nöjd. Är 163 och väger ca 70 kg nu. Har oxå tagit lång tid att komma hit. Är nysingel och har gett mej ut på marknaden ganska fort. Att jag gjorde en bukplastik ör för att grav, magen aldrig skulle försvinna. Hänget liksom...

Det gäller att komma tillfreds med sig själv, och det kan ju ta lite tid.

• Anonym (K)

Jag är 29, har alltid vart mullig och enligt BMI på gränsen till fetma (vid nåt tillfälle gick det nog över gränsen också). Men jag har alltid tyckt att jag är skitsnygg ha ha! Sen har jag turen att vara väldigt proportionerlig med mycket bröst och höfter och smalare midja, inget bukfett och inte särskilt rund i ansiktet. Nåväl.

Sex tycker jag är dötrist att ha i mörker. Om det inte är så att vi vaknar mitt i natten och helt enkelt inte orkar tända lampan. Jag har gärna sex framför en spegel t.o.m., så min partner kan se ännu mer av mig. Han är en rumpälskare så när han är snäll får han en avsugning framför spegeln så han samtidigt kan spana in rumpan ha ha. Att han tänder på mig, det blir ju Jag otroligt tänd utav. 

Men sen är jag mycket för nakenhet överlag, även icke-sexuellt. Gillar att va naken helt enkelt.

Men hur har tjejernas personligheter varit i övrigt då? Självkänslan när det kommer till annat?

Svar på tråden Mullig i kombo med bra självkänsla?