• Vera38

18 dagar sen mens HJÄLP

Hej

Mitt i natten och jag kan inte sova är så nervös och samlad på samma gång.
    Jag är 38 år och har två vuxna grabbar det är 19 & 20 år.
    Har gjort två aborter för mer än tio år sen.

Ska försöka samla mig och bli konkret , vilket är svårt just nu.

Min mens är 20 dagar sen, har haft lite rosa men ingen tydlig blödning. Min mens är klockren kommer 27-3 varje mån. Jag kommer inte i håg hur de va att vara gravid.
    Jag tillhör inte den kategorin som blir lätt gravid heller. Jag har haft åtskilliga teorier om varför.

1 : att jag förbrukat chanserna
    2: jag åldras fortare pga att jag fick barn i tidig ålder.
    3: för jag tidigare levt ett osunt liv med droger.

Jag har nu 14 år som drogfri arbetar med behandling. Men kvinnokroppen är rena kvanfysiken.

Jag är seg om dagarna, känner mig yr , olust känslor, lite sammandragningar samt att det känns som mitt blodtryck drar iväg och hjärtat ibland dunkar snabbt och hårt så det känns som de ska hoppa ut.

För mig är tidiga graviditets tecken nästan lika som PMS. Det ända som skiljer är att jag inte mordhotat nån pga PMS .

Så här länge har min mens aldrig varit sen.
    Mitt liv har inte haft så stora förändringar som skulle gjort att mensen påverkades.

Nu i dag vakna jag med halsont och de har bara blivit värre . Jag skulle bli så glad över ett barn . Mvh Vera

• Svar på tråden 18 dagar sen mens HJÄLP
  • Vickan I

Låter som du kan vara gravid. Våga ta ett test. Om du inte är gravid är det stor risk att du inte hade äl denna cykel. Händer ibland att den hoppar utan att det är ngt konstigt. Då blir mensen ofta sen, sparsam el tom uteblir helt den cykeln. Håller tummarna för plus :)!

• Vera38

Hej Vickan

Jag är faktiskt i denna stund på väg till gyn akuten. För att bibehålla lite logik får de rådda i det. Det blir så himla stort i ens huvud & känslor kommer därefter.

Jag skäms ihjäl pga att jag är så fruktansvärt okunnig om kvinnokroppen. Jag börjar bli bra mycket bättre på att söka hjälp när jag misstänker nåt fel.

Sjuksyrran va himla trevlig så jag hoppas de kan bli nåt bra av det här.

Jag har fruktansvärt ont i dag, kan knappt ta ett steg och är påverkad av omständigheterna.

Vi får se hur det går på återseende <3

• Vickan I

Usch då, smärta låter inte bra. Hoppas allt gick bra och att du fick hjälp och ett bra bemötande.

Svar på tråden 18 dagar sen mens HJÄLP