springmask igen- tips tack!
Hej! Har tre barn där den äldsta fick springmask för ett år sen, vi behandlade alla i familjen. I våras fick de två yngsta springmask och vi behandlade återigen hela familjen. Inga som helst symtom på äldsta flickan då. Idag upptäcker jag mask igen hos en av de yngsta tjejerna. I våras behandlade jag de yngsta med sammanlagt fyra doser, en kur var varannan vecka i sammanlagt åtta veckor!!! Tänkte jag tar i lite extra:) fortfarande inga symtom hos äldsta barnet tack och lov. I samband med infektionerna har jag städat ALLT!!! Allt enligt direktiv från sidor på internet. Mattor och gosedjur har bott i garaget i minst tre veckor, städat rummen dagligen, bytt lakan dagligen, klippt naglar, städat badrummet dagligen, you Name it, ALLT har städats. Besvärsfria ca 6 månader och nu är skiten tillbaka igen!!!! Jag orkar inte. Men måste antar jag. Så har ni några tips????? Finns det nån annan medicin än vanquin och vermox? Barnen har alltid fått vermox. Känns ju inte lika farligt och panikartad som första gången men likväl lika äckligt.. Suck!!!