• Anonym (000)

Kan jag få Skuldsanering?

Du kommer inte få de om skulderna är nya. Sen måste du bevisa med att du försökt göra något åt de. Har du gjort något för å betala något? Eller struntat totalt i allt å satt på offerkoftan å tror du får hjälp direkt utan å behöva göra något?

• Anonym (000)

Hur mycket har du hos kf?

• Anonym (000)

Oki så du har dina skulder hos inkasso å är pålägg till kf? Bara för man skrivit på delgivning behöver man ej fått en anmärkning vet du om va? Brukar ha 14dagar på sig

• Anonym (000)

Jag antar att de e din advokat som gett dig detta tips. Men så enkelt är de inte som du tror. Du har inget jobb ingen inkomst. Sen har du egen lht? För du kommer aldrig få en annan under saneringen. Du vet om de att du kan till och med få jävligt svårt å teckna el bolag?

• Anonym (000)

Tycker du skall tänka över de där innan du bara låter allt gå dit. Hur har du tänkt kunna få en lht? Sen så tar de ett tag innan du ens skulle få en sanering. De e inte så lätt som du tror. Hade jag varit dig hade jag gjort allt i min makt för å skaffa ett jobb. Se till å lägg upp en betalning från inkasso. Försöka få tag på en lht å kunna flytta hemifrån. Sen se till så hyran alltid e betald å kanske se efter skuldsanering då.

• Anonym (000)

Tycker du skall tänka över en extra gång. Är inte lätt som du verkar tro. Har jobbat en del med personer i din sits å sett vad som hänt för dem. Vet flera som som deras godamän å advokater sakta samma sak.

• Anonym (000)

Å du tror att du får sanering under tiden du sitter inne om de blir så? Ta av dig offerkoftan risken för en sanering e väldigt liten om man inte kan bevisa att man gör något. Sitta å bara låta allt gå till kf sen söka å tycka synd om sig kommer kf genomskåda direkt skall du veta. Oavsett om du har noll NU kan du ut å söka jobb. Men men sitt du å luta dig tillbaka så får du se istället när de e försenat å ens försöka. Risken att du ens skulle få en sanering inom dem närmaste åren är extremt liten då de ligger ett brott i de hela. Men vist vill du bo med mamma å pappa tills du e 40 gör de då

• Anonym (000)

Om du nu vet bäst som du ger sken om, varför lägger du upp en tråd här då om råd? Tråkigt å va 25 å ha hela livet framför sig å förstöra de så totalt som dig. Tro att man bara kan sitta lugnt å vänta tills allt går till kf säger rätt mycket om dig som person. Väx upp å ta ansvar för dina handlingar istället. Ta av dig offerkoftan sök hjälp för ditt spelande å sök dig ett jobb. Känns som de absolut bästa för dig e fängelse så du kanske kan inse vad du håller på med.

• Anonym (000)

Men ts kan ju inte vara den smartaste killen om han tror att de e lättare å få skuldsanering nu än innan. Efter som han inte har vanliga skulder utan från ett brott. Tror du seriöst ts att dem gjort de lättare å få skuldsanering då? För då kanske man skall börja med bedrägeri å lura till sig en 20miljoner å få skuldsanering direkt i 5år för de går ju inte betala tillbaka i rimlig tid som du säger. Väx upp

Svar på tråden Kan jag få Skuldsanering?