Inlägg från: Anonym (skuldsanering) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skuldsanering)

Kan jag få Skuldsanering?

Jag har pågående skuldsanering på grund av att jag tidigare i livet inte har gjort rät för mig.

• Anonym (skuldsanering)
    nilzz skrev 2014-10-19 01:20:03 följande:

Okej, bra för dig!

Har du tagit massa lån och inte kunnat betala tillbaka? Är väl så de flesta råkar ut för?

Skillsmässor, arbetslös, det skiter sig helt enkelt..

Det hela började med att jag tog en massa mobilabonnemang och sen bar det bara utför.

Jag är tacksam över att jag fick en andra chans det vill säga att ingen ser ner på mig.
  • Anonym (skuldsanering)
    Anonym (000) skrev 2014-10-20 00:32:04 följande:

Å du tror att du får sanering under tiden du sitter inne om de blir så? Ta av dig offerkoftan risken för en sanering e väldigt liten om man inte kan bevisa att man gör något. Sitta å bara låta allt gå till kf sen söka å tycka synd om sig kommer kf genomskåda direkt skall du veta. Oavsett om du har noll NU kan du ut å söka jobb. Men men sitt du å luta dig tillbaka så får du se istället när de e försenat å ens försöka. Risken att du ens skulle få en sanering inom dem närmaste åren är extremt liten då de ligger ett brott i de hela. Men vist vill du bo med mamma å pappa tills du e 40 gör de då

Ts:s chanser att inom dom närmaste åren få skuldsanering är minimala!

Skulderna är alldeles för färska samt inkomst hos ts saknas.
  • Anonym (skuldsanering)
    nilzz skrev 2014-10-20 01:15:14 följande:

Folk pratar utan att kunna "reglerna"

Sedan årsskiftet har dom ändrat att det inte spelar någon roll om skulderna är 10 år eller 1 månad, helheten som räknas.

Så du menar att kfm kommer att gå med på att du sen under 5 årstid betalar bara en liten bråkdel av din totala skuld på 2 miljoner kr?

Sen ska du veta att det kan vara någon av dina fordringsägare som sätter sig emot att du ska få skuldsanering och då avgörs det i Tingsrätten
  • Anonym (skuldsanering)
    elmadumle skrev 2014-10-20 22:04:39 följande:

Fel, i en skuldsaneringsansökan ska alla skulder tas med även de som inte är hos kf.

Fast man kan få skuldsaneringen upphävda om man drar på sig nya skulder!
  • Anonym (skuldsanering)
    nilzz skrev 2014-10-22 16:27:50 följande:

Har visst vanliga skulder, nästan 500.000 är från vanliga skulder innan.

Jag vet jag har gjort fel, jag vet att mycket av skulderna har kommit upp via bedrägerier osv, och jag är anmäld, och kommer få ett straff.

Men folk har fått skuldsanering även fast dom har begått brott, så varför ska inte jag tro och hoppas att jag också kan få det?

Jo,men då har det i regel gått ett bra tag sen brotten begicks och inga nya skulder har uppkommit!
Svar på tråden Kan jag få Skuldsanering?