Kan jag få Skuldsanering?
Jag har pågående skuldsanering på grund av att jag tidigare i livet inte har gjort rät för mig.
Jag har pågående skuldsanering på grund av att jag tidigare i livet inte har gjort rät för mig.
Okej, bra för dig!
Har du tagit massa lån och inte kunnat betala tillbaka? Är väl så de flesta råkar ut för?
Skillsmässor, arbetslös, det skiter sig helt enkelt..
Å du tror att du får sanering under tiden du sitter inne om de blir så? Ta av dig offerkoftan risken för en sanering e väldigt liten om man inte kan bevisa att man gör något. Sitta å bara låta allt gå till kf sen söka å tycka synd om sig kommer kf genomskåda direkt skall du veta. Oavsett om du har noll NU kan du ut å söka jobb. Men men sitt du å luta dig tillbaka så får du se istället när de e försenat å ens försöka. Risken att du ens skulle få en sanering inom dem närmaste åren är extremt liten då de ligger ett brott i de hela. Men vist vill du bo med mamma å pappa tills du e 40 gör de då
Folk pratar utan att kunna "reglerna"
Sedan årsskiftet har dom ändrat att det inte spelar någon roll om skulderna är 10 år eller 1 månad, helheten som räknas.
Fel, i en skuldsaneringsansökan ska alla skulder tas med även de som inte är hos kf.
Har visst vanliga skulder, nästan 500.000 är från vanliga skulder innan.
Jag vet jag har gjort fel, jag vet att mycket av skulderna har kommit upp via bedrägerier osv, och jag är anmäld, och kommer få ett straff.
Men folk har fått skuldsanering även fast dom har begått brott, så varför ska inte jag tro och hoppas att jag också kan få det?