• längtan94

okej att festa?

Ja jag gjorde fel med förra tråden så gör en ny!
    Är det okej att festa när man är småbarnsförälder?
    Varför?/varför inte? Motivera gärna men respektera varandra! Inga påhopp med andra ord! :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden okej att festa?
  • kasovi

Så länge barnen slipper vara med, ja. Men inte för ofta.

Man ska inte ha barn om man känner att man "måste" festa runt på helgerna.

• sugercane

Om man orkar så varför inte? Jag känner inget behov av det och har ingen ork till det heller, men annars, varför inte

• Mascaraklumpar

Okej? Det är nästan ett måste, tycker jag. Men jag har nog en annan definition av ordet än de som röstat nej (hoppas jag, i alla fall).

• En blå giraff

Ja ibland om man har barnvakt är det helt OK (några gånger per år eller så, inte varje månad). Absolut inte OK om man samtidigt har barnen hemma med ansvar för dem.

• Themis

Beror på vad du menar med festa?

Att träffa vänner och ta några glas vin till en god middag kan jag göra i barnens närvaro.

Att supa sig redlös och spela trumpet på taket medan ens partner spyr över barnens cyklar är däremot inte värdigt beteende för någon vuxen, tycker jag.

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Bonanza

Självklart. Finns inte en anledning till att det inte skulle vara det.

• Penida

Ja, det tycker jag. Sedan spelar givetvis omständigheterna roll. Mina barn har en närvarande och mycket kompetent far så om jag vill gå ut och dansa hela natten lång nån gång ibland är det liksom inga problem.

Avskyr CIO-metoder
  • Stårschan

Ja, men inte för ofta. Några gånger om året kan gott räcka, tycker jag, även om väl andra tycker annat. Och nu pratar jag om att vara ute och dricka såpass mycket alkohol att man förmodligen är bakis dagen efter. Att vara ute och dansa kan man ju göra betydligt oftare, för då är man ju fräsch dagen efter i och med att man inte dricker.

• Dixie

Definiera gärna vad du menar med att festa! 

Menar du om barnen är med? 

• Duckan

Att vara ute och dansa kan man ju göra betydligt oftare, för då är man ju fräsch dagen efter i och med att man inte dricker.

Vem är man som inte dricker när man dansar Stårschan? ..jag dansar aldrig nykter, inte en chans..

Hur som, självklart kan du gå på fest fast du har barn, men inte varje helg.

Svar på tråden okej att festa?