okej att festa?
Ja jag gjorde fel med förra tråden så gör en ny!
Är det okej att festa när man är småbarnsförälder?
Varför?/varför inte? Motivera gärna men respektera varandra! Inga påhopp med andra ord! :)
Ja jag gjorde fel med förra tråden så gör en ny!
Är det okej att festa när man är småbarnsförälder?
Varför?/varför inte? Motivera gärna men respektera varandra! Inga påhopp med andra ord! :)
Att vara ute och dansa kan man ju göra betydligt oftare, för då är man ju fräsch dagen efter i och med att man inte dricker.
Vem är man som inte dricker när man dansar Stårschan? ..jag dansar aldrig nykter, inte en chans..
Hur som, självklart kan du gå på fest fast du har barn, men inte varje helg.
Okej, ja det är en helt annan typ av dans
Definiera gärna vad du menar med att festa!
Menar du om barnen är med?
Vad menar du med festa? Supa sig jattefull, spy och sova ruset av sig pa toaletten? Inte sa lämpligt om man har ansvar for sma barn.
Bjuda vanner pa t ex middag med alkohol i rimliga mangder? Absolut!
Ja? Klart det är. Däremot tycker jag inte det är ok att missbruka alkohol och låta det gå ut över barnen.
Ja det är klart att man kan. Man kan göra nästan allt man vill så länge inte barnet påverkas negativt av det.
Nej jag tycker inte att det är okej. Har man skaffat barn skall man vara med sina barn och sätta dem främst. Om det gäller separerade föräldrar får föräldrarna festa när barnet är hos den andre, men generellt ogillar jag det med. Hitta på något kul med dina barn och vänner istället.
Ofta går man ut och blir full efter att barnen somnat. Spelar ju noll roll då ifall man gör det varje helg eller en gång per år.
Beror på vad du menar med festa?
Att träffa vänner och ta några glas vin till en god middag kan jag göra i barnens närvaro.
Att supa sig redlös och spela trumpet på taket medan ens partner spyr över barnens cyklar är däremot inte värdigt beteende för någon vuxen, tycker jag.
Ofta går man ut och blir full efter att barnen somnat. Spelar ju noll roll då ifall man gör det varje helg eller en gång per år.