styvförälder?
Hej
Jag skulle gärna svara eftersom jag tycker det är en intressant frågeställning och jag är ganska säker på att dessa sagor påverkar hur man ser på styvmödrar..
Dock är dina frågor väldigt korta och går inte riktigt att svara på.
Om du är intresserad av en nyanserad bild som inte är vinklad föreslår jag att du utökar dina frågor med följdfrågor. Samt gör frågorna relevanta till vad man svarat tidigare.
EX.
Fråga ett - Om man har både en bonusförälder OCH är bonusförälder själv. Din fråga tillåter enbart ett svar.
Fråga två - om man blivit annorlunda behandlad. Ja, men det framgår inte på vilket sätt (positivt/negativt) eller var (inom den egna familjen, från utomstående, här på FL osv).
Fråga fyra känns extremt vinklad.
Fråga fem - hur stämmer bilden in på din egen styvförälder?
Här borde en koppling till fråga ett göras - jag HAR ingen styvförälder och kan därför inte svara. Däremot skulle jag kunna svara på hur jag ÄR som styvförälder (eller rättare sagt hur jag ser mig själv, så svaret skulle bli subjektivt)..
Kort sagt - en jätteintressant frågeställning som jag tror det kan behöva forskas i. Men i nuläget väljer jag att inte svara på dina frågor då jag uppfattar dem för vinklade/onyanserade samt alldeles för få för att ge ett övergripande - icke vinklat - svar.
Hör gärna av dig om du bestämmer dig för att utveckla frågeställningen till en större undersökning.