Jag vill ha två barn, han bara ett..
Hej!
Jag har hittat mannen i mitt liv. Vi har varit tillsammans i 1,5 år, vilket kan tyckas som kort tid men när man är runt 30 så går saker ganska snabbt. Vi har hunnit med otroligt mycket under den här tiden.
Han har en son, som är 6 år och förhållandet med mamman tog slut när sonen bara var några månader. Sonen är inte problemet, jag tycker om honom jättemycket och jag spenderar mycket tid med honom.
Min sambo har ett fritidsintresse som tar väldigt mycket tid. Jag har också, på eget initiativ, gett honom mer tid för detta, genom att erbjuda mig att hitta på saker med hans son medan sambon utövar sitt fritidsintresse. Jag gör allt för att sonen ska vara glad och nöjd, och allt för att sambon ska få tid att göra allt han vill. Jag tar lika mycket ansvar för sonen som han gör.
Sambon sa ganska tidigt att han vill ha ETT barn till. Jag vill ha två, och det sa jag också. Det har varit min dröm sedan jag var liten och barn betyder Otroligt mycket för mig.
Nu tittar vi på hus. Då hittade vi ett hus som har fyra sovrum. Bra sa jag, då finns det i alla fall möjlighet till ett till barn, OM du skulle ångra dig.
Svaret blev: Jag ska bara ha ett barn till, så är det bara. Fick inget svar på varför.
Jag vet att jag visste att han bara vill ha ett barn, men tårarna sprutade när jag fick höra det svart på vitt.
Min förhoppning har varit att han kommer ångra sig när vi väl får barn, och han ser hur det är att vara två under småbarnstiden (där han hade det väldigt jobbigt ensam med sonen). Men när han sa så, så grusades de förhoppningarna.
Jag älskar den här mannen så oerhört mycket, men kan jag leva med att det "bara" blir ett biologiskt barn? Jag kan inte lämna honom, men min dröm har alltid varit två barn och jag blir så ledsen när jag tänker på att jag bara kan få ett med honom och jag är rädd att ångra mig...