• habiti

björn söder

Samhället ska inte acceptera islam, homosexuella och pridedeltagare bör fängslas.

enligt björn söder.

är det verkligen bra med demokrati när rörelse som sd växer fram? lärde sig världen inget av andra världskriget?
  • Svar på tråden björn söder
  • Alexandre Nayle
    habiti skrev 2014-10-20 19:35:16 följande:
    Samhället ska inte acceptera islam, homosexuella och pridedeltagare bör fängslas.

enligt björn söder.

är det verkligen bra med demokrati när rörelse som sd växer fram? lärde sig världen inget av andra världskriget?
    Vad föreslår du för alternativ?
  • habiti
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-20 19:45:33 följande:
    Vad föreslår du för alternativ?
    en regeing ledd av sossarna, vänstern och liberalerna.

då får vi allt i ett paket.

det finns inget annat alternativ, jo, nazister som sd.

• Alexandre Nayle
    habiti skrev 2014-10-20 20:12:37 följande:
    en regeing ledd av sossarna, vänstern och liberalerna.

då får vi allt i ett paket.

det finns inget annat alternativ, jo, nazister som sd.
    Vad jag menar är, vad exakt ska vi göra åt faktumet att SD sitter i vår riksdag?
  • kanskedetdu
    habiti skrev 2014-10-20 19:35:16 följande:

enligt björn söder.

källa på att han har sagt dessa saker

tror du att man skulle gynna demokratin om man förbjöd alla som du inte håller med?
  • habiti
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-20 20:21:45 följande:
    Vad jag menar är, vad exakt ska vi göra åt faktumet att SD sitter i vår riksdag?
    kasta ut dom, säg nej till nazism
  • habiti
    kanskedetdu skrev 2014-10-20 20:23:51 följande:
    källa på att han har sagt dessa saker

tror du att man skulle gynna demokratin om man förbjöd alla som du inte håller med?
    demokrati leder till att grupper som sd växer fram, det borde inte vara tillåtet att driva en sjuk politik
  • Mentat
    habiti skrev 2014-10-20 20:25:03 följande:
    demokrati leder till att grupper som sd växer fram, det borde inte vara tillåtet att driva en sjuk politik
    Problemet är bara vem som skall definiera begreppet "sjuk politik".

Att du anser det är inget kriterium. Man kan lika väl säga att valet visar vad väljarna tycker om vilka partier som har minst sjuk politik.

Det ingår i demokratins spelregler att man får acceptera att valresultatet blir ett annat än det man hoppades på. Att inte göra det är att inleda vägen mot ett icke demokratiskt samhälle.
  • Alexandre Nayle
    habiti skrev 2014-10-20 20:24:21 följande:
    Så du vill att de ska fortsätta växa? Förstår du ens hur mycket det kommer gynna dem om vi "kastar ut dem", som du sa? Du föreslår att vi släcka en brand med bensin.

Eller så trollar du bara.
  • kanskedetdu
    habiti skrev 2014-10-20 20:25:03 följande:
    du uppvisade inte en källa

beror ju på från vilkens perspektiv som man ser på,jag tycker dina åsikter är sjuka och antidemokratiska  ,ska du då bli tvingad att flytta från sverige?
  • kanskedetdu
    habiti skrev 2014-10-20 20:24:21 följande:
    är omöjligt, tack gode gud så har vi grundlagar som skyddar demokratin mot antidemokratiska beslut
  • habiti
    kanskedetdu skrev 2014-10-20 20:38:09 följande:
    du uppvisade inte en källa

beror ju på från vilkens perspektiv som man ser på,jag tycker dina åsikter är sjuka och antidemokratiska  ,ska du då bli tvingad att flytta från sverige?
    sd vill döda folk

jag vill stoppa dom från att döda folk

• kanskedetdu
    habiti skrev 2014-10-20 20:49:14 följande:
    sd vill döda folk

jag vill stoppa dom från att döda folk
    nej det vill dom inte,den extrema invandringen vi har haft har snarare orsakat att folk mister livet

exakt vart i sds program står de att de vill döda människor,tips uppvisa källor om du vill bli tagen på allvar
Svar på tråden björn söder