• FrancesBean

Skulle ni köpt en till vagn?

Har en nyfödd och en 2-åring. 

Vagnar vi har i dagsläget är en kombivagn med ståbräda, en sulky samt en Chariot sportvagn med två platser. När jag är själv (eller min sambo) använder jag Charioten. Där sitter ju båda barnen framåtvända och det finns inget liggläge, om man inte räknar med hängmattan som lillan använder nu. Båda har behov av att sova middag.

Nackdelarna jag upplever just nu är att den lilla sitter framåtvänd redan och att jag inte känner att jag har full koll. Ståbrädan går knappt att använda till min tvååring då han släpper taget och springer iväg. Han är mycket aktiv och går gärna.. iaf en bit. Sen blir han för trött och vill sitta.Vi är mycket aktiva och är ute och går och är på utflykter. Flera timmar om dagen.

Funderar på en Bugaboo Donkey men är det onödigt?! Kommer den större sluta åka vagn inom kort? "Överlever" småttingen att sitta framåtvänd från start? (Använder kombivagnen med henne när vi är själva). 

Hjälp mig tänka :)

• Svar på tråden Skulle ni köpt en till vagn?
  • Maddi

Om ni är ute mycket som du säger så låter ju behovet att ha möjlighet till liggläge i vagnen. Och jag vill gärna se båda mina barn, att dom sitter åt mitt håll. Jag hade nog bytt vagn.

Men jag vet inte om jag hade lagt så mycket pengar på en donkey när jag redan har en enkelvagn. Då hade jag nog kollat på emmaljunga.

• Mellanmjölkens land

Jag vet fler (förutom oss) som har valt att bara ha en vändbar enkelvagn. Behövde storasyskonet åka vagn bars småsyskonet. Vi har skippat vagn helt till bebisen och bär fortfarande i ergonomisk sele vid 1 år. Storasyskonet fick springcykel i 2årspresent och har inte åkt vagn mycket sen dess. Främst vid heldagsutflykter och sömn.

• Barbamama08

Alltså, du kommer ju definitivt kunna sälja den ändå sedan. Köper du en begagnad kanske du rent utav får igen pengarna. man vill ju ha bra redskap, om man säger så.

• Alexi

Allt som underlättar din vardag just nu är värd att köpa! Så självklart ska du köpa en vagn som du ser att du har nytta av.

Svar på tråden Skulle ni köpt en till vagn?