• Anonym (Bebis på G?)

plötslig smärta i rygg & mage?! gravid v.39+5

Vaknat under natten av sammandragningar & onda värkar. Imorse gjorde det ont i vänstra sidan av ryggen & hela magen som en blixt från klar himmel, jätteont! Det satt i ett tag & dalade bort, kände inget förrän det kom tillbaka igen på samma vis & så höll det på ganska tätt. Tog ett par alvedon som hjälpte i en timma, kände smärtan men den var inte jobbig utan mer i bakgrunden. Sen var det samma smärta igen. Varit lugnt 1,5-2h så går det ont som f-n igen.
    Pratade med min bm imorse som sa att det mycket väl kunde vara latensfas & att jag skulle prata med förlossningen. Förlossningen bad mig avvakta & återkomma om/då det blir tätare eller smärtsammare.

Vad tror ni, är detta latensfas som gör så jäkla ont?
    Ska ta en varm dusch bara maken kommer från jobbet & hopps att det ska lindra smärtan.
    Hur vet jag då vi bör ringa igen/åka in? Aldrig haft sådan här smärta, inte i närheten av mensvärk!!

• Svar på tråden plötslig smärta i rygg & mage?! gravid v.39+5
  • mamaleona

Smärtan kommer o går? lite paus alltså mellan? Hur länge håller den i då den kommer? Känner du om magen blir hårt samtidigt som smärtan infaller? låter som sammandragningar. Inge blödning o babyn rör sig som vanligt? Hälsn en bm

• mamaleona

Om det är på en specifik plats endast på vä sida, vet du var din moderkaka ligger?

• Anonym (Bebis på G?)

Ja bebis rör sig som vanligt, ingen blödning & inget vatten, men mer slempropp då & då fast det förut kommit klumpar senast för någon vecka sen. Ja det blir paus emellan då jag inte har ont. då det gör ont gör det jäkligt ont . Ska latensfasen göra så här ont går jag ju under i det andra delarna

• Anonym (Bebis på G?)

Jag har moderkakan i framvägg. Mesta smärtan i ryggen sitter i ländryggen & vid "handtaget-höften" & mot mitten av ryggen, strålar lite mot högra också men mesta smärtan på vänstra sidan & sedan hela magen. Svårt att beskriva. Men jag kan både kissa & bajsa bra också.

• Anonym (Ring fl igen?)

Har du extremt ont under latensfasen så kan man faktiskt få åka in på kontroll på fl. Eftersom inte vattnen har gått kan de ju göra en undersökningen för att se hur långt du kommit.

Skulle ngt vara på gång nu och du känner att du avvaktar med att åka in, se till att äta och sova så mkt du kan

• Anonym (Bebis på g?)

I söndags kom bebis äntligen ut efter en långdragen fl. Latensfas sedan i tisdags & 28 h förlossning på det, varav 6h helt öppen. Blev sugklocka till sist då alla krafter var slut.

Svar på tråden plötslig smärta i rygg & mage?! gravid v.39+5