Inlägg från: Anonym (en mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en mamma)

Tillåta era döttrar att ha muslimska pojkvänner?

Jag hade helt ärligt blivit väldigt nervös, men jag vill försöka se och lära känna varje person för sig och inte bunta ihop alla i ett fack.

Jag hade velat träffa föräldrarna ganska snabbt för att få en uppfattning om hur familjen interagerar med varandra, vilket utrymme kvinnorna har i den familjen och hur de ser på relationen. Så jag hade nog bjudit hem dem.

• Anonym (en mamma)
    Anonym (Rätt skall vara rätt) skrev 2014-10-21 20:13:47 följande:

Man ska vara medveten om att muslimska män uppmuntras till att ta sig ickemuslimska kvinnor från bokens folk dvs kristna och judiska kvinnor, då islam praktiserar månggifte och enkel logik säger att det då skapas ett stort överskott av unga män som aldrig kan hitta en partner. Då uppmuntras de att skaffa sig kvinnor från ovanstående grupper som då ses som "erövrade" till islam. Kvinnorna själva behöver inte konvertera även om det är önskvärt, men dock ingen absolut krav..MEN barnen som föds i dessa relationer blir ALLTID muslimer..på detta vis sprids islam.

Jag är faktiskt bekant med mer än en muslimsk man som bor i Sverige just för att de inte vill vara så värst religiösa, och deras barn är det inte heller. Möjligen upprätthåller man fasaden inför åldrande föräldrar.
Svar på tråden Tillåta era döttrar att ha muslimska pojkvänner?