Inlägg från: Gestalten |Visa alla inlägg
  • Gestalten

Stäng ner flashback!

Jag tycker pufflan kan föregå med gott exempel och lägga upp hela sin porrsurfningshistorik här för allmän beskådan (och ja du måste även ta med det där klippet med geten och messmöret)

• Gestalten
    Speakers Corner skrev 2014-10-22 20:59:14 följande:

Tack. 

Som förväntat får du en hel del mothugg från såna som inte gillar att bli ifrågasatta, utan bara vill få ge sig på andra människor som inte faller dom i smaken utan att bli störda av kritik. 

Jag vet inte om jag håller med dig om att Flashback ska stängas, jag vet för lite för att ha nån direkt åsikt i den frågan.
    Men jag tycker det är trösterikt och uppfriskande att se att det finns människor med etik och moral i besittning kvar, som fortfarande har en känsla för rätt och fel och som har ryggrad nog att våga protestera när människor ger sig på oskyldiga som inte kan försvara sig.
    Kudos till dig för det. 

Det är inte moraliskt att försöka tysta andra bara för att de har en annan åsikt än än själv eller för att man själv saknar humor. (De flesta citat i trådstarten innehåller ett visst mått av humor). Det är åsiktsförtryck.
  • Gestalten
    Speakers Corner skrev 2014-10-22 21:57:03 följande:
    Du kanske tycker det är humor när man angriper, smädar, hånar och hetsar mot andra människor baserat på hudfärg, läggning, nationalitet eller religion.
    Jag delar inte den humorn. 
    Jag tycker det är rätt vedervärdigt och fegt.
    Det är inte åsiktsförtryck, möjligen är det en begränsning i yttrandefrihet, men en åsikt får man ha, men kanske inte uttrycka dom hur som helst,
    Att förstå det hör definitivt ihop med moral.
    Kan vara kul. Speciellt när det motsäger något verklighetsfrånvänt åsiktsdiktat som de politiskt korrekta prompt vill att alla skall anamma. Sådant kan vara kul att driva med.

Det går inte praktiskt att förbjuda anonymitet selektivt på subjektiva grunder som "hat" eller liknande luddiga känslobegrepp. Jag ser hat i trådstartarens resonemang, ett hat som vill pådyvla andra en viss världsbild, strypa folks friheter och kväsa sanningen. Att trådstartaren fått för sig att hon är på den "goda sidan" förändrar inte det, det gör det bara värre.
Svar på tråden Stäng ner flashback!