Inlägg från: Perplex |Visa alla inlägg
  • Perplex

Stäng ner flashback!

Undrar om TS är lika inne på att hindra Muslimer från att sprida sin propaganda som går ut på att hela världen ska följa sha'ria och alla icke-muslimer ska betala beskyddaravgift eller bli mördade. Och även om du betalar beskyddaravgift saknar du alla former av rättsäkerhet och rättigheter.

Av någon anledning tror jag TS har mycket mer förståelse för Muslimernas krig och tagande av sexslavar än vad hon har för personer som inte gillar muslimer.

• Perplex
    mona83 skrev 2014-10-22 19:01:50 följande:

Fast jag kan faktiskt hålla med där, mkt skitprat på flashback och man sitter och outar folk där till höger och vänster utan att personen i fråga kan försvara sig.

Kallar fok för både mördare och div utan att det ens finns nått som styrker det mer än vad tidningar som aftonblaskan skriver.

Spekulera är man väldigt bra på där även att skriva ungefär som känner människan man outar bakom dens rygg.

Nä det finns en anledning att jag håller mig borta därifrån och det har inget med Nordkorea eller yttrandefrihet att göra. Utan snarare att man mest känner att det bara är idioter som hänger där.

Outar du folk som inte begått brott eller är misstänkta för att ha begått brott så blir du bannad på Flashback så det du skriver är ren smörja.
  • Perplex
    forfucksake skrev 2014-10-22 19:09:59 följande:

Flashback ÄR redan förbjudet i Sverige. Inte ppa kontroversiella åsikter som vädras där (i stort sett alla åsikter får yttras i en demokrati) utan HUR de yttras, samt att vissa på Flashback även har gjort sig skyldiga till hatbrott, uthängningar och förföljelse.

Problemet är att Flashback ligger på en utländsk server och därför är svår att komma åt, det går inte bara att stänga ner sidan.

Nej FB är inte olagligt i Sverige. Och deras servrar ligger i Sverige numera det är därför regeln om Hets mot folkgrupp finns på FB nu vilket den inte gjorde förut.
  • Perplex
    nr49 skrev 2014-10-23 10:08:09 följande:
    Nu ska vi inte överdriva här... Muslimerna driver egentligen inte mer krig än någon annan religion.

Det viktigaste att förstå är egentligen varför vi ska kriga? Kristna kyrkan hotade Galileo till livet för hans påstående  om att Jorden är en del av ett större universum och inte är själva centrumet i unversumet. Kristna kyrkan avrättade oliksinnade och till och med korståg bedrevs, allt för att Gud vill oss så väl (innerst inne)...

Islamiska extremister gör samma sak av saken idag, skillnaden är att den kristna kyrkan har tvingats att anpassa sig till det sunda förnuftet medans alla former av extremister lever kvar i medeltidens ideologi.

Religioner är en grogrund till konflikt, vilket historien har visat alltför många gånger. Det farliga är att blanda ihop välvilja och sunt förnuft med storhetsvansinne...
    Välkommen till 2000talet.
    Sen finns det ingen religion som har så många liv på sitt samvete som Islam.
  • Perplex
    pufflan skrev 2014-10-23 21:45:16 följande:

"smörja" var väl ändå lite magstarkt. Det här är en organisation som arbetar med mänskliga rättigheter och bidrar till samhället och världen betydligt mycket mer än vad du gör utan att förringa ditt bidrag på något sätt. 

Detta dokument var även upplagt på RSFL:s hemsida. Hur ser du på deras arbete? Är det också marxistisk smörja? 

De jobbade hårt fram till nyligen med att få pedofili lagligt.
    RFSL är en marxistisk lobby organisation som är helt verklighetsfrånvända.
  • Perplex
    MEE83 skrev 2014-11-07 04:08:46 följande:

Tycker väl rent generellt att det är viktigt med högt i tak, Sverige behöver bli bättre där, man måste kunna diskutera saker utan att det blir dagisnivå på samtalet, tyvärr verkar många på flashback ha blivit klämskadade vid födseln och är således oförmögna att faktiskt föra en normal diskussion med en person som har andra åsikter eller ett annat sätt att angripa ett problem.

Det är tyvärr en inbördes klubb för beundran och har du då en åsikt som aviker från vad som är "flashback mainstream" så havererar hela tråden och nivån på diskussionen noterar ofta häpnadsväckande bottennapp och det är ju inte att ha högt i tak, eftersom dom är rätt så intoleranta mot personer som inte är stöpta som dom.

För att föra en värdeskapande diskussion så måste båda sidor klara av att hålla en viss nivå på samtalet och det är detta som många Flashback medlemmar inte fixar, då det verkar vara den underbegåvade elitens forum.

Därför undviker jag att blanda mig i de flesta diskussioner där, någon gång per år skriver jag ett inlägg i värdepappersforumet eller stadsplaneringsforumet, annars så är det sportforumet(fotboll) som jag tycker är givande, resten=skräp.  

Men även om det är skräp så tycker jag verkligen inte att det borde stängas ner.

FB har väldigt högt i tak och har motdebattören argument så är det ju aldrig ett problem, problemet är att PK-Folk kommer in med floskler som FB folket sett flera hundra gånger redan innan från nya användare och när de dissikerar flosklerna med fakta och statistik så börjar PK-folket ofta kasta runt sig ord som "nazister" "rasister" "främlingsfientliga" "humanism" "empati" och massa annat blaj som enbart är emotionella yttranden när de gått in för att försöka bevisa något. Känslor kommer du inte långt med på FB, det gör du å andra sidan här på FL.
  • Perplex
    Psykologistuderande skrev 2014-11-07 19:36:29 följande:
    Kryp tillbaka ner i den håla som du kom upp ur. Jag ser flera inlägg här som skrivs av personer som inte har samma åsikter som jag har - det är helt i sin ordning så länge man kan argumentera för sin sak och har något som helst belägg. Du kommer bara med samma obildat skräp som vissa inom Sveriges tredje största parti går igång på. 

/Linda
    Skräp? Läs en koran någon gång, sedan kan du läsa lite haditer. Eller får du din information från taqqiyya användande muslimer och aftonbladet?

Nej bättre än så får du nog prestera om du inte ska falla ner i gropen som den obildade skaran "utbildade" PK-floskelmnaskiner sitter i.
  • Perplex
    Trulle Troll skrev 2014-11-10 12:21:02 följande:
    Är det någon som snackar skit så är det du. Folks hängs ju ut hela tiden på det där forumet.
    Du kanske ska hänga med i de diskussionerna isf. För om folk inte blir bannade av att outa folk som inte är kändisar eller begått brott/misstänkta så blir man bannad för brott mot PuL.
  • Perplex
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 19:53:31 följande:
    Allvarligt, det ÄR ingen lekstuga i riksdagen. Det är där rikets framtid beslutas.
    Bra, nu kan du informera de som sitter i riksdagen om detta.
Svar på tråden Stäng ner flashback!