Stäng ner flashback!
Klart jag vet. Det vet du också, så varför spela dum?
Klart jag vet. Det vet du också, så varför spela dum?
Det är skrämmande att så många är beredda att inskränka yttrandefriheten så lättvindigt.
De som tycker att staten ska stänga ner ett privatägt forum är en grupp, de som tycker att man inte ska få (enligt lag) skämta om religion/utsatthet/kultur/funktionshinder och så vidare är en annan, en tredje är de som vill införa en hädelselag. Personer som vill censurera konstverk är en fjärde.
Jag menade snarare om du hade belägg för att de som vill stänga Flashback och därmed hotar yttrandefriheten är många till antalet?
Det är väl snarare förbannat bra att det faktiskt finns forum som Flashback, där folk kan få utlopp för sitt hat, sin ilska, sina frustrationer och sina besvikelser utan att bli censurerade. Hur tror du att dessa människor hade fått utlopp för det annars? Säkerligen hade de gjort kriminella grejer eller slagit ner någon oskyldig på stan. Det är väl bättre att folk får SKRIVA av sig än att de gör någon annan illa öga mot öga eller fysiskt?
Om vi har yttrandefrihet ska det finnas en innebörd i det också och inte bara vara något rent formellt.
Beskrivningen passar ganska bra in på detta forum. Här har vi en elit av mentalt handikappade personer som bara måste spy galla i precis varenda tråd. Hat, hot och hets mot de som inte delar deras indoktrinerade världsbild.
Vuxenmobbare helt enkelt.
Är det bara jag som tycker det är ironiskt att en ts som är anonym klagar på anonyma?
Nu var det väl kanske inte riktigt de dominerande förvirrade krafterna jag syftade på. Snarare sektmedlemmarrna som tror de sett ljuset i massinvandringen.
Jag har inte påstått något av det så jag har svårt att se att jag skulle behöva lägga fram belägg för den saken.
Mitt påstående handlade inte om personer som vill stänga ner flashback utan om personer som vill inskränka yttrandefriheten (lättvindigt).
Min uppfattning är att det är relativt många som vill se olika sorters inskränkningar av yttrandefriheten ja.