Inlägg från: dfuoih |Visa alla inlägg
  • dfuoih

Stäng ner flashback!

pufflan skrev 2014-10-22 14:31:33 följande:

Total anonymitet är inte acceptabelt.
    Jag anser att anonymitet inför offentligheten är nyttig eftersom det kan utgöra ett skydd om man riskerar att bli utsatt. Men för människor som kränker de mänskliga rättigheterna måste det finnas någon instans som kan ställa dem inför rätta. Därför borde inte total anonymitet få finnas. Endast anonymitet för offentligheten. Därför anser jag att ingen borde ha anonymitet inför staten och rättsväsendet eftersom de ska utgöra det organ som skyddar oss mot just människor som kränker de mänskliga rättigheterna.

Jag antar att du egentligen bara ville göra reklam för din blogg men iaf:

Man kan inte vara anynoym för "offentligheten" men inte för rättsväsendet då domar, fup mm är offenliga handlingar. Hur skall det hanteras?

Hur tänker du rent tekniskt att det skall kunna genomföras?

Vad tycker du om olika grupper som träffas och möts för att diskutera olika ämnen som exempelvis politik eller religion? Skall dessa träffar kunna ske utan att staten lägger sig i och avlyssnar och identifierar de inblandade?

• dfuoih
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:40:10 följande:
    Givetvis var yttrandefriheten inte menad som att man inte skulle få ha obekväma åsikter. Men dagens yttrandefrihet är ju enbart ett steg till en nya totalitära världsregimen.
    Öh va? "Dagens yttrandefrihet" är inte "riktig" yttrandefrihet eller vad menar du?
  • dfuoih
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:52:38 följande:
    Finns ju redan ganska många inskräkningar i den.
    Som borde tas bort enligt min mening.
Svar på tråden Stäng ner flashback!