Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Stäng ner flashback!

Gillar man inte yttrandefrihet, så kan man flytta till en diktatur. Vill du ha hjälp att packa väskan?

Flashback ligger i US, där man värderar yttrandefriheten, så någon nerstängning lär inte ske.

Sen är det ju lite märkligt att du dömer ut ett helt forum på grund av en eller två forumdelar. Det lär ju knappast vara många hatande nazister i matlagningsforumet?

Sen gör du ju samma fel som ni vurmare alltid beskyller kritiker för: Buntar ihop alla och kollektivt beskyller.

• FiaMedFunkk
    Speakers Corner skrev 2014-10-22 20:59:14 följande:

Tack. 

Som förväntat får du en hel del mothugg från såna som inte gillar att bli ifrågasatta, utan bara vill få ge sig på andra människor som inte faller dom i smaken utan att bli störda av kritik. 

Jag vet inte om jag håller med dig om att Flashback ska stängas, jag vet för lite för att ha nån direkt åsikt i den frågan.
    Men jag tycker det är trösterikt och uppfriskande att se att det finns människor med etik och moral i besittning kvar, som fortfarande har en känsla för rätt och fel och som har ryggrad nog att våga protestera när människor ger sig på oskyldiga som inte kan försvara sig.
    Kudos till dig för det. 

Som vanligt så är det samma demokratihatare som vill tysta de obekväma åsikterna. Måste jag tvångsomhändertas bara för att jag inte vill leva i Orwells 1984?

Varför skulle man inte kunna få kalla någon för blatte, medan man får kalla folk för obildade, mongos, idioter, ku..sugare och diverse okvädesord?
  • FiaMedFunkk
    munk skrev 2014-10-22 22:28:21 följande:

Yttrandefrihet gäller alla åsikter. Det finns inte en åsikt som inte får uttryckas. Tänk om det vore din åsikt som skulle bli olaglig. Du skulle kunna bli straffad av rättssystemet för att du tycker en sak. 

Att stänga ner flashback vore att gå emot våra viktigaste demokratiska principer. Det skulle få så otroligt många människor att tappa tron på Sverige. Dom som inte redan gjort det.

Nu ligger Flashback utomlands av en anledning. Fundera lite på varför.
  • FiaMedFunkk
    nr49 skrev 2014-10-22 22:10:21 följande:
    Det är inte ok att angripa någon annan enbart på grund av dess hudfärg, läggning, nationalitet osv...

Men alltför många inlägg tas på alldeles för stort allvar.
    Beror på vad du anser vara att angripa. Du får kritisera vem du vill, så länge lagen inte dikterar annorlunda. 
  • FiaMedFunkk
    mona83 skrev 2014-10-23 14:34:34 följande:
    Skulle inte tro att det är smörja faktiskt, själv läst den tråden på flashback.

Folk i den gruppen har lagt in två individers facebook, tagit reda på personnr och även företag som den ena personen haft, åkt till deras gårdar och snokat och dom kallar även personerna i fråga för mördare trots att man tills motsatsen bevisats är oskyldig.

Sen skiter jag i om du kallar det för smörja, för jag vet vad jag har läst iaf.
    Vad är problemet? De använder och delar lagligt offentliga uppgifter. Ryktesspridning och skitsnack förekommer bland vanligt folk dagligen och folk har säkerligen spridit rykten och pratat skit om dig sedan barnsben.
  • FiaMedFunkk
    nr49 skrev 2014-10-23 12:34:02 följande:
    Ingen vinner på att räkna döda kroppar, förutom dem som vill sprida skräck, oförstånd, anarki, och/en tro...

Vi bör kämpa för att överge denna övertygelse om att Gud är så jävla bra, innan vi bekämpar våra egna ursäkter till existens (oavsett hudfärg eller ursprung).
    Svensk media skriver ju dagligen om en viss Adolf och hans eskapader. De verkar tycka att det är intressant.
  • FiaMedFunkk
    Alana skrev 2014-10-23 16:46:28 följande:

Finns en enkel sak att göra om du inte gillar Flashback - håll dig därifrån. Så slipper du dem, och de slipper dig. Kanon!

Exakt. Istället för att gnälla som en bebis.
  • FiaMedFunkk
    mona83 skrev 2014-10-23 19:07:50 följande:
    Problemet? Jag antar att du skulle vilja att folk kallade dig mördare osv helt öppet och outade ditt liv.

Dessutom känns det jävla trist när man känner ena personen i fråga.

Vissa rykten kan sabba en persons liv för all framtid

Ja faktiskt, jag har varit mobbad större delen av mitt liv och det har då fasen inte hjälpt mig ett skit. Tvärtom.
    Vem skulle få sitt hela liv förstört om man är oskyldig? All annan information kan jag själv leta upp om valfri person.

De enda jag tycker är vidrigt är hur man blir utesluten när man röstar på Sveriges tredje största parti.
  • FiaMedFunkk
    pufflan skrev 2014-10-23 21:21:56 följande:

Shit vilken jävla respons. Kul att läsa vad folk skriver. Älskar att få en insikt i andras världsuppfattning. Jag ska säga att jag skrev texten i ett emotionellt rus igår och har funderat om en aning och anser inte längre att staten eller något organ ska ha rätten att gå in och inskränka rätten till anonymitet. Däremot så tycker jag absolut inte att man ska få kalla någon "äckligt homo", tala om "negerjakt", säga "fyfan för kvinnor med sina slöjor" eller liknande kommentarer eftersom det är kränkande och enligt mig hets mot folkgrupp. Om det inte står i lagen så anser jag att man borde ändra lagen. I sådana fall är den verbala friheten för stor. Man ska inte få kunna säga vad som helst utan att stå till svars för det. På flashback står det i reglerna att hets mot folkgrupp inte får förekomma. Enligt mig så förekommer det i allra högsta grad och detta är inte okej. Har man ett anonymt forum så ska de bedrivas enligt reglerna. Klarar man inte av att hålla sig inom den ramen, ska den förändras eller stängas ner. Min åsikt. 

Men det är ju inte HMF enligt lagen. Varför ska du få tolka fenomen som du vill och sedan förespråka något politiskt byggt på detta?
  • FiaMedFunkk
    pufflan skrev 2014-10-23 21:27:22 följande:

För alla som undrar vart gränsen mellan yttrandefrihet och hets mot folkgrupp går, läs det här:

www.rfsl.se/public/hatetssprak.pdf

Mycket intressant!

Det var en kavalkad av marxistisk smörja och motsägelser.
Svar på tråden Stäng ner flashback!