Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Stäng ner flashback!

Du är välkommen till Nordkorea om du inte vill ha yttrandefrihet.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    forfucksake skrev 2014-10-22 19:13:21 följande:

Däremot bör man undvika de trådar där bara idioter eller losers hänger. Personer som kastas ut från andra forum, men som ofta får "härja fritt" på Flashback och därför söker sig dit.

Har du belägg för dessa teorier?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    forfucksake skrev 2014-10-22 19:32:14 följande:
    Hur många som helst.
    Lägg fram dem då.
  • Gert
    Psykologistuderande skrev 2014-11-07 19:39:46 följande:
    Säkert är det så. I den bästa av världar så tänker människor ett varv till innan de postar inlägg och i de bästa av världar så skaffar sig människor så pass mycket civilkurage att de kan bilda sig en vettig åsikt utan att styras av en massa stereotypiska fördomar. Det anser jag vara vår förbannade plikt och skyldighet.

/Linda
    Vilka stereotypiska fördomar tänker du på?
  • Gert

Expressen journalisten Niklas Svensson har till och med erkänt att det finns kopplingar till våldsvänstern i deras redaktion.

• Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 18:51:17 följande:
    Enligt praxis skall man rösta på eget budgetförslag och inte på någon annans framgår det också i artikeln. Håller faktiskt med Annie om att det inte är någon lekstuga att sitta i riksdagen.
    Ändå klagar hon inte på Vänsterpartiet. Dubbel moral!

Om SD röstar på alliansens budget kan ju alliansen rösta på SD:s budget.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 19:56:50 följande:
    "Dubbel moral" är en särskrivning, och kan du berätta vad du menar Vänsterpartiet gjort för fel?

Precis, det är den lekstugan praxis handlar om att undvika. Varför skulle man vilja rösta ned en regeringen bara för att djävlas?
    50% av väljarna vill ha nyval. SD kommer vinna på nyval. Du menar den typ av lekstuga som Vänsterpartiet ägnade sig åt när Björn Söder skulle väljas till förste vice talman?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:10:33 följande:
    Men landet gynnas inte. Jag tycker att landets väl går före partiintressen. Det var ingen lekstuga. Det handlade om Björns oduglighet som talman, inte bristande respekt för att SD knep en talmanspost i egenskap av 3:e största parti.
    Hur kan du veta om landet inte gynnas? Vid ett nyval kanske alliansen får majoritet.

Så när andra partier kringgår praxis, då är allt i sin ordning. Men om SD skulle göra det, då tar det hus i helvetet. Björn Söder har skött sig bättre än talmannen hittills. 
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:18:48 följande:
    Alla som uttrycker sig i lämpliga ordalag. T ex vad avser sexuella minoriteter.
    Ja men då borde ju Vänsterpartiet inte säga någonting, med tanke på deras historia! Det var inte så länge sen Vänsterpartiet tog avstånd från homosexuella.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:26:39 följande:
    De har varken en talmanspost eller företrädare som uttrycker sig nedsättande om homosexuella.
    De hade bara en politik som diskriminerade homosexuella. Det anser jag är mycket värre än om någon uttrycker sig nedsättande.
  • Gert
    Argpersonflashbackingebra skrev 2015-05-04 19:35:11 följande:

Fattar inte varför flashback fortfarande finns.men det skulle inte hjälpa om de tog bort det, däremot skulle de aldrig ha skapats. Varför måste man vara elaka och sprida hat? För att man mår bättre själv??Eller vad annars? Det är ju bara sorgligt i så fall. Jag skulle absolut inte säga att flashback bidrar till "yttrandefrihet" nej. Falshback bidrar till motsatsen av yttrandefrihet och till räddsla. Jag tror att folk blir rädda för att säga vad de tycker i tidningar etc, rädda för att bli utthängda och hatade på nätet! Vad är det för samhälle?

Men om flashback stängs ner, var ska då alla journalister få sina nyhetsuppgifter ifrån? Journalister på alla stora tidningar och nyhetsmedier scannar av flashback dagligen för att leta information. Det gör även Polisen.

Flashback behövs i Sverige. Det är enda stället man kan säga vad man tycker utan att bli uthängd av svenska stasi och det är som som har försökt att stänga ner flashback flera gånger utan att lyckas. Haha! 
Svar på tråden Stäng ner flashback!