Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Stäng ner flashback!

pufflan skrev 2014-10-23 21:45:16 följande:

"smörja" var väl ändå lite magstarkt. Det här är en organisation som arbetar med mänskliga rättigheter och bidrar till samhället och världen betydligt mycket mer än vad du gör utan att förringa ditt bidrag på något sätt. 

Detta dokument var även upplagt på RSFL:s hemsida. Hur ser du på deras arbete? Är det också marxistisk smörja? 

Nja, 

"RFSL - Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och queeras rättigheter."
  • FiaMedFunkk
    pufflan skrev 2014-10-23 21:40:13 följande:

Fiamedfunkk, Varför ska jag inte få tolka något som jag vill? Det ryms väl i yttrandefriheten. Sedan så har jag tittar på lagen lite noggrannare och det verkar som ni säger att det mesta av det jag citerade inte var HMF så jag tar tillbaka det jag skrev. Dock tror jag nog att det här med "negerjakt" ryms inom gränsen för HMF. Det jag kan säga om människor som skriver förolämpande och fientliga saker, är att det är synd att de begränsar sig själva och sin förmåga att acceptera och älska.  

Nu vet jag inte vilket inlägg du kommenterar, men jag har aldrig talat om någon negerjakt. Du måste komma med adekvata belägg och kommentarer, annars spårar debatten ur.
  • FiaMedFunkk
    pufflan skrev 2014-10-23 22:00:47 följande:
    Haha vad menar du? Påpekar du att jag skrev F:et och S:et i fel ordning? Det är väl inte särskilt centralt. Håll en professionell nivå! Om det nu var det du försökte säga - att jag pga min särskrivning i mitt förra inlägg besitter en lägre kognitiv förmåga(?) - annars, ignorera detta och utveckla vad du menade med ditt sista inlägg för jag förstår inte riktigt! Tack!  
    Nej, jag försökte att belägga att de INTE jobbar för mänskliga rättigheter. Men man läser som man lär.
  • FiaMedFunkk
    pufflan skrev 2014-10-23 22:03:39 följande:
    Du skrev detta i ett inlägg där jag nämnde "negerjakt" som HMF. Så därför betonade jag det. Fast sånt kan man missa. Skönt att du inte tycker att det är HMF för då hade jag blivit mörkrädd! :)
    Jag har ingenting med din "negerjakt" att göra. Ni citerar fel person. Vadfalls.
  • FiaMedFunkk
    pufflan skrev 2014-10-23 22:11:52 följande:

Ursäkta. Det var inte meningen att associera dig med sådana uttalanden! :)

Bara pinsamt när man vill tillskriva folk attribut och åsikter. Precis det ni vurmare gör varje dag. 

Dubbelmoralen är så påtaglig att man kunde äta den.
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-24 13:55:33 följande:
    Ja, generaliseringar är ju nåt bra?

Återigen, vad är vurmare för nåt? Vill lära mig lite rasistiska begrepp nämligen.
    Fråga en rasist då. Eller har du generaliserat, igen?
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-24 14:13:15 följande:
    Ja, jag frågade ju dig. Vad är en vurmare?
    Annars låter det ju bara korkat om du inte vet vad en vurmare är för något men ändå använder begreppet.
    Så ytterligare en generalisering alltså.
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-24 14:23:07 följande:
    Du vet inte vad en vurmare är?
    Klart jag vet. Det vet du också, så varför spela dum?
  • FiaMedFunkk
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-06 18:50:11 följande:

Flashback är det bästa som har hänt yttrandefriheten i Sverige sedan yttrandefriheten infördes i lag.

Avskyvärda tankar som luftas där? Tja, kanske det. Men det är de mörkaste, mest förhatliga och mest skrämmande åsikter som vi måste skydda (notera: inte dela eller stå oemotsagda). Yttrandefrihet är inte till för att skydda majoritetens åsikter utan åsikter som är stötande, främmande, obehagliga, avskyvärda och så vidare.

Det är skrämmande att så många är beredda att inskränka yttrandefriheten så lättvindigt.

Givetvis var yttrandefriheten inte menad som att man inte skulle få ha obekväma åsikter. Men dagens yttrandefrihet är ju enbart ett steg till en nya totalitära världsregimen.
  • FiaMedFunkk
    dfuoih skrev 2014-11-06 19:48:54 följande:
    Öh va? "Dagens yttrandefrihet" är inte "riktig" yttrandefrihet eller vad menar du?
    Exakt.

Finns ju redan ganska många inskräkningar i den.
Svar på tråden Stäng ner flashback!