Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Stäng ner flashback!

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-07 17:30:50 följande:

Här på FL, andra forum (inklusive flashback), på arbetsplatser, i skolan. I kort sagt "överallt".

Jag tror att deras makt över yttrandefriheten är klart begränsad, så jag (i enfald?) är förhållandevis trygg med att yttr. frihet. är ohotad.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 18:45:51 följande:

Demokratin är ganska hotad när man ger miljoner åt propagandaorgan som Expressen. Som samarbetar med kriminella vänsterextremister.

Källa?
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 18:47:01 följande:

Kanske det mest vettiga jag läst på länge. Kudos.

Detta gäller även dina Sverigedemokratiska systrar och bröder på tex Flashback. Som en notis.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 19:19:05 följande:

Källa på vad? Att Expressen har jobbat med vänsterextrema våldsverkare?

Jepp.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 19:24:29 följande:

I den bästa av världar så borde man få yttra vad man vill när man vill. Men sånt gillar inte makten, så därför har vi censur.

Enligt vem har vi censur? Lagboken? I så fall, framlägg dessa fakta.
  • Sensitiveguy
    Mangbg skrev 2014-11-07 19:49:05 följande:

Expressen har samarbetat med Expo som har/haft ett flertal medarbetare dömda för våldsbrott

Det är ju långt ifrån att "samarbeta med våldsvänstern".
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-07 20:07:22 följande:

Expressen journalisten Niklas Svensson har till och med erkänt att det finns kopplingar till våldsvänstern i deras redaktion.

Kopplingar + samarbete = falskt.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 21:40:10 följande:

Vänsterextrema som är dömda för våld = våldsvänster.

SAMARBETA. Förstår du innebörden av det ordet?
  • Sensitiveguy
    Körmit skrev 2014-11-08 00:10:56 följande:

Människor måste klättra ur sina mentala skyddspuppor och titta på världen som den är. Vi som har vuxit upp i väst, har indoktrinerats att tro att livet är till för att vi skall producera och konsumera.... Thats it.

Några djuplodade filosofiska studier tillåst inte i grundskolan, utan vi lever i ett paradigm där vi "utbildar" (Programmerar) människor till att få ett jobb....för det vet vi ju, att jobb är frihet (obs ironi)

Så länge människan ser sig själv som endast en producent och konsument så kommer vissa individer i en samhällsstruktur inte gå vidare mentalt från det att de började skolan. Och dessa individer blir lätt förledda i massrörelser som passar in på deras direkta livssituation. 

Om vi någonsin skall komma till rätta med vissa samhällsproblem så måste vi tillåta människor att tänka fritt. Ge andrum att tänka och analysera sitt liv och den situation de befinner sig i. Det har vi inte tid med i dag, för vi är alldeles för upptagna med att konsumera och producera så att vi varje månad kan betala de där fönsterbreven som aldrig slutar dimpa ner i brevlådan. 

Mitt förslag är att redan på grundskolan presentera de största tänkarna genom tiderna för våra barn så att de redan som barn introduceras till att ifrågasätta sin omvärld. 

Att STÄNDIGT skrika förbud förbud mm låser i förlängningen in oss mentala fängelser som ständigt blir mindre och mindre. Till slut har vi en tvättäkta mental fascistisk struktur som till slut löper amok, som i sin tur är slutet på de land och den demokrati som vi kämpat för så länge. 

Tänkvärt!
  • Sensitiveguy
    Körmit skrev 2014-11-08 00:47:54 följande:

Om jag skulle välja ut vilka vilka stora tänkare som skulle precenteras skulle det ju knappast vara att "tänka" fritt. 

Bara i allmänhet, introducera ämnet Filosofi i grundskolan, på samma sätt som matematik, kemi mm är självklara ämnen så är det ganska konstigt att man inte har med ett ämne som är så grundläggande för människans natur. Att tänka, och ifråga sätta sin egen existens.

Finns ju en risk att det kan leda till ängslighet med. Men det kanske väger upp all hets å andra sidan.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-08 01:47:17 följande:

Ja. Och jag tror du glömt den ursprungliga frågeställningen. Men som tur är finns allt dokumenterat. Så gå tillbaka och läs.

Att ha kopplingar till något är inte att samarbeta. Så enkelt var det.
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-08 01:50:40 följande:
    Oj. Sådant hemskt kan vi inte bejaka. Bättre med indoktrinering. The Kids Are All Right.
    Du tycks inte ha det lätt...
Svar på tråden Stäng ner flashback!