Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Stäng ner flashback!

En struts skrev 2014-11-06 20:41:01 följande:

Jag tycker faktiskt inte Flashback är så anonymt. Har man en gång skaffat ett nick där kan man aldrig byta det. Det är klart, man kan gå in på flera konton då och skaffa nya nick, men oftast brukar ju riktiga gamlingar aldrig byta sina nick, på det sättet blir det en kontinuitet i folks yttranden, mer än har på Familjeliv, där folk byter nick stup i kvarten. På Flashback kan man heller inte vara anonym inom själva forumet. Det kan man däremot vara här på FL. Folk är grövre i tonen på Flashback, men jag undrar banne mig om det inte är ärligare.
    Vad det gäller SD-trådar så svämmar banne mig FL över med dem. Det börjar bli tröttsamt. Flashback är inte på långa vägar så fixerade vid att prata SD som Familjeliv. Bläddrar man så är det banne mig 60 procent som handlar om det.
    Flashback kommer aldrig att stängas ner, för karaktäristiken där är att det florerar mycket skickliga debattörer. Även om folk är grova i mun på Flashback så bemöts också kommentarer med ett skarpt intellekt, på ett helt annat sätt än på Familjeliv

Samtidigt ska man nog ha klart för sig att FB är ganska mycket större än I&I eller ABoK. Hur många nazister tros husera i forumdelen "Bostad, hem och trädgård" ??
  • FiaMedFunkk
    MEE83 skrev 2014-11-07 04:08:46 följande:

Tycker väl rent generellt att det är viktigt med högt i tak, Sverige behöver bli bättre där, man måste kunna diskutera saker utan att det blir dagisnivå på samtalet, tyvärr verkar många på flashback ha blivit klämskadade vid födseln och är således oförmögna att faktiskt föra en normal diskussion med en person som har andra åsikter eller ett annat sätt att angripa ett problem.

Det är tyvärr en inbördes klubb för beundran och har du då en åsikt som aviker från vad som är "flashback mainstream" så havererar hela tråden och nivån på diskussionen noterar ofta häpnadsväckande bottennapp och det är ju inte att ha högt i tak, eftersom dom är rätt så intoleranta mot personer som inte är stöpta som dom.

För att föra en värdeskapande diskussion så måste båda sidor klara av att hålla en viss nivå på samtalet och det är detta som många Flashback medlemmar inte fixar, då det verkar vara den underbegåvade elitens forum.

Därför undviker jag att blanda mig i de flesta diskussioner där, någon gång per år skriver jag ett inlägg i värdepappersforumet eller stadsplaneringsforumet, annars så är det sportforumet(fotboll) som jag tycker är givande, resten=skräp.  

Men även om det är skräp så tycker jag verkligen inte att det borde stängas ner.

Beskrivningen passar ganska bra in på detta forum. Här har vi en elit av mentalt handikappade personer som bara måste spy galla i precis varenda tråd. Hat, hot och hets mot de som inte delar deras indoktrinerade världsbild.

Vuxenmobbare helt enkelt.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-07 16:04:09 följande:
    Ja, de där Sverigedemokraterna är helt sjuka...
    Nu var det väl kanske inte riktigt de dominerande förvirrade krafterna jag syftade på. Snarare sektmedlemmarrna som tror de sett ljuset i massinvandringen.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-07 16:12:09 följande:
    Du är underhållande. Trots avsaknad av humor.
    Humor och sarkasm är något knepig på internet.
  • FiaMedFunkk
    MEE83 skrev 2014-11-07 16:26:43 följande:
    Och ändå är det inte i närheten av tonläget på Flashback.
    Fördomarna haglar. Precis den intellektuella härdsmälta som råder här på FL.

Ni pratar om en eller två forumdelar, medans de flesta inläggen görs i andra forumdelar där det högst otroligt råder en nynazistisk ton.
  • FiaMedFunkk
    MEE83 skrev 2014-11-07 17:10:59 följande:
    Jag har varit en medlem på flashback i säkert 10 år så jag vet väldigt väl vad för typ av forum det är, som jag skrev så undviker jag dom delar som jag inte anser vara up to standard. Loggar jag in där är det 9 gånger av 10 för att skriva ett inlägg om fotboll i sportforumet. Där är det inte negrernas fel om laget förlorade eller ej.
    Som användare i över 6 år nu, så kan jag instämma i att det vädras lite unkna åsikter i vissa delar. Men större delen av forumet, såsom fotboll, matlagning eller resor, så brukar det inte handla om araber och islam.

Men så krävs det ju en nyanserad blick för att inse detta.
  • FiaMedFunkk
    MEE83 skrev 2014-11-07 18:32:47 följande:

Skulle nog säga att yttrandefriheten är ganska ohotad här, men det kostar ju, som skattebetalare subventionerar jag tidningar som Proletären och Nationell Idag.

Proletären, ett nyhetsorgan för Kommunistiska Partiet och Revolutionär Kommunistisk Ungdom.

Nationell Idag, en tidning vars chefredaktör, Patrik Ehn ansågs vara för extrem av Sverige Demokraterna och blev således utesluten. Flera av medarbetarna är fd Sverige Demokrater som blivit utsparkade, många är västsvenskar, inklusive Patrik Ehn, SDs fd starke man i Göteborgs kommunfullmäktige. 

Demokratin är ganska hotad när man ger miljoner åt propagandaorgan som Expressen. Som samarbetar med kriminella vänsterextremister.
  • FiaMedFunkk
    MEE83 skrev 2014-11-07 18:44:48 följande:
    Personligen så bryr jag mig inte så mycket om att det finns gott om individer med unkna åsikter på Flashback, mitt problem med delar av Flashback är att nivån på debatten och diskussionerna är så låg och att toleransen för personer som inte delar "mainstream" åsikterna är nästintill 0. Det är inte högt i tak och då kan man inte ha en värdeskapande diskussion med en meningsmotståndare.

Sverige, och detta går för många olika grupper med olika värderingar och åsikter, både flashback och södermalm media måste bli bättre på att föra en normal diskussion med meningsmotståndare.
    Kanske det mest vettiga jag läst på länge. Kudos.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-07 18:58:38 följande:
    Källa?
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 18:47:01 följande:

Kanske det mest vettiga jag läst på länge. Kudos.

Detta gäller även dina Sverigedemokratiska systrar och bröder på tex Flashback. Som en notis.
    Källa på vad? Att Expressen har jobbat med vänsterextrema våldsverkare?
  • FiaMedFunkk
    Psykologistuderande skrev 2014-11-07 19:21:45 följande:
    I den bästa av världar så skulle människor tvingas hållas ansvariga för sina åsikter - oavsett det är i tal eller skrift. På ett sätt håller jag med dig - å andra sidan så ser vi ofta konsekvenserna av människors hat via skrift också. Det är knappast något som går obemärkt förbi för de utsatta grupperna.

Förövrigt tycker jag att man samtidigt kan stänga ner FL som har blivit en riktig skräpsajt, översållad med meningslös reklam och urusel layout.

/Linda
    I den bästa av världar så borde man få yttra vad man vill när man vill. Men sånt gillar inte makten, så därför har vi censur.
Svar på tråden Stäng ner flashback!