Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Stäng ner flashback!

Sensitiveguy skrev 2014-11-09 17:27:17 följande:
    Jo, hat mot gay-personer har garanterat en konservativ grundsyn (SD, KD m.f.), som hatet mot Fanny i Idol.
    Hatet mot HBQT-personer är enbart en piss i havet. Folk hatar andra för vadsom. Hårfärg, mjukisbyxor eller val av hund.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-09 22:42:50 följande:
    Det är mycket oroväckande hursom med attacker mot HTB-personer.
    Hur var det nu med stavningen och ålderskorrelationen?

Skrattande
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-09 22:56:22 följande:
    Meningen är grammatiskt korrekt.
    Jag tänkte mest på HTB-uttrycket. Är de dessa HTB-hens du menar?

www.htb.org/
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-08 00:28:44 följande:
    SAMARBETA. Förstår du innebörden av det ordet?
    Bara för att runda av sidospåret.
    "Den senaste vecka har Expressen i samarbete med Researchgruppen"
    Mattsson: Researchgruppen är som Reuters
    www.corren.se/img/2010/3/16/5135884.pdf

Blir inte mer våldsvänster än så.

• FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-10 15:59:52 följande:
    För att använda ett av dina uttryck: Vad var poängen? Det är ju knappast så att jag personligen tillhör någon "våldsvänster" och försvarar densamma.
    Jag som tyckte att jag var överpedagogisk t.om. Aja, Rataxes gissade korrekt.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 18:51:17 följande:
    Enligt praxis skall man rösta på eget budgetförslag och inte på någon annans framgår det också i artikeln. Håller faktiskt med Annie om att det inte är någon lekstuga att sitta i riksdagen.
    Nej, det är mest sandlåda. Lekstuga är för de lite mer vuxna barnen.
  • FiaMedFunkk
    Gert skrev 2014-11-11 19:46:09 följande:
    Ändå klagar hon inte på Vänsterpartiet. Dubbel moral!

Om SD röstar på alliansens budget kan ju alliansen rösta på SD:s budget.
    Om hon är orolig, kan de ju själva rösta på S budget, så är saken klar. Eller så kunde de ju skita i att lägga fram en budget som SD kunnat rösta på.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 19:53:31 följande:
    Allvarligt, det ÄR ingen lekstuga i riksdagen. Det är där rikets framtid beslutas.
    Nej, jag vet. Det är sandlåda. Det har jag själv sett genom de senaste årens riksdagsdebatter.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 19:57:46 följande:
    Eller så röstar alla på sina förslag. Problem solved. Ta-da!
    Kan ju bli lite jobbig, eftersom ALLA partier inte har egna budgetförslag. Sen så största partiet kommer alltid att vinna.

Fast det är klart att det inte var så hon menade...
  • FiaMedFunkk
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 20:00:04 följande:
    Kan ju bli lite jobbig, eftersom ALLA partier inte har egna budgetförslag. Sen så största partiet kommer alltid att vinna.

Fast det är klart att det inte var så hon menade...
    Aja, du fattar.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:07:57 följande:
    Jag var otydlig, menade naturligtvis att rösta på sitt budgetförslag, eller det man öppet ansluter sig till. Om nu inte V och SD lägger ned sina röster, då de ej anslutit sig till endera blocken.
    Precis, det handlade ju aldrig om att rösta på SITT förslag, utan att hitta ett sätt att förminska SD:s inflytande.

Det förstod de flesta av oss omgående.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:10:33 följande:
    Men landet gynnas inte. Jag tycker att landets väl går före partiintressen. Det var ingen lekstuga. Det handlade om Björns oduglighet som talman, inte bristande respekt för att SD knep en talmanspost i egenskap av 3:e största parti.
    Jo, just det ja. För vilka mer dugliga talmän har vi då menar du?
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:17:13 följande:
    Inte förminska någons inflytande, bara att vädja till det rationella, dvs att inte göra något dåligt för Sverige bara för sakens skull.
    Vem har sagt att de ska göra något dåligt för sakens skull? SD har varit klara med att rösta på det minst skadliga alternativet.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:18:48 följande:
    Alla som uttrycker sig i lämpliga ordalag. T ex vad avser sexuella minoriteter.
    Alla som, oavsett utbildningsgrad eller erfarenhet, uttrycker sig som du vill är alltså bättre lämpade som talman?

Okej, fint att du blottar dina åsikter.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:26:39 följande:
    De har varken en talmanspost eller företrädare som uttrycker sig nedsättande om homosexuella.
    Men de var väl de som motsatte sig hårdast? Med den löjliga t-shirt kuppen etc.
  • FiaMedFunkk
    Michelle 341 skrev 2014-11-11 20:28:25 följande:

Vem bryr sig? Tar man illa upp och är en känslig person så kan man ju låta bli att gå in och läsa. Tror inte alls att dom hatar så mycket som ni tror. Dom uttrycker sig bara överdrivet på nätet.

Det olustiga är ju att det florerar ganska mycket SD-hat på FL. Dags att stänga ner?
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:29:12 följande:
    Nej, men alla som beter sig lagligt, även i ord, är lämpade att representera landet Sverige.
    Så nu menar du alltså att Söder har uttryckt sig olagligt? När då?
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:38:07 följande:
    Var har du tagit reda på att det citat, florerar mycket "SD-hat" på Familjeliv, slutcitat?
    Tja, jag har läst ett gäng trådar och det finns ganska många exempel på detta.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:40:04 följande:
    När han jämförde homosexualitet med tidelag. Det strider mot lagen "hets mot folkgrupp".
    Blev han dömd?
Svar på tråden Stäng ner flashback!