Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Stäng ner flashback!

Gert skrev 2014-11-11 20:20:50 följande:

Ja men då borde ju Vänsterpartiet inte säga någonting, med tanke på deras historia! Det var inte så länge sen Vänsterpartiet tog avstånd från homosexuella.

De har varken en talmanspost eller företrädare som uttrycker sig nedsättande om homosexuella.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 20:21:01 följande:

Vem har sagt att de ska göra något dåligt för sakens skull? SD har varit klara med att rösta på det minst skadliga alternativet.

Jag ser inte poängen när de kan lägga ned sina röster...
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 20:22:15 följande:

Alla som, oavsett utbildningsgrad eller erfarenhet, uttrycker sig som du vill är alltså bättre lämpade som talman?

Okej, fint att du blottar dina åsikter.

Nej, men alla som beter sig lagligt, även i ord, är lämpade att representera landet Sverige.
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-11-11 20:25:20 följande:

Nu var det ju de rödgröna som började med att bryta budgetpraxis... (tillsammans med SD) Dags att de får smaka på sin egen sura medicin.

Det var ju förvisso osedvanligt korkat. Men det är bra att M-ledaren Kinberg Batra håller fast vid budgetpraxis.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 20:28:52 följande:

Men de var väl de som motsatte sig hårdast? Med den löjliga t-shirt kuppen etc.

Fast det var ju också otillåtet; Dimarcas t-shirt. Många med mig motsatte sig att tillsätta Björn Söder. Det skall inte förväxlas med en vilja att frånta SD 2:e vice talmansposten, en sådan vilja har jag inte hört någon uttrycka.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-11 20:28:56 följande:

De hade bara en politik som diskriminerade homosexuella. Det anser jag är mycket värre än om någon uttrycker sig nedsättande.

Samma politik som SD företräder? Idag dessutom, inte för 40 år sedan.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 20:29:58 följande:

Det olustiga är ju att det florerar ganska mycket SD-hat på FL. Dags att stänga ner?

Var har du tagit reda på att det citat, florerar mycket "SD-hat" på Familjeliv, slutcitat?
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 20:31:47 följande:

Så nu menar du alltså att Söder har uttryckt sig olagligt? När då?

När han jämförde homosexualitet med tidelag. Det strider mot lagen "hets mot folkgrupp".
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 20:31:47 följande:

Så nu menar du alltså att Söder har uttryckt sig olagligt? När då?

Eller förtal rättare sagt. Med paragrafen om sexuella minoriteter.
  • Sensitiveguy
    lennart skrev 2014-11-11 20:41:57 följande:

Antar du menade HBT-personer, eller HBTQP-personer.

Du skall va glad att du är född i sverige...

Nu är jag straight, men att det går bakåt i världen innebär ju inte att Sverige är perfekt.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 21:07:38 följande:

Tja, jag har läst ett gäng trådar och det finns ganska många exempel på detta.

Hat är ett starkt uttryck. Människor får uttrycka vad de vill i en demokrati, så länge man inte förtalar andra människor, eller beter sig kraftigt nedsättande mot dem.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 21:08:42 följande:

Blev han dömd?

Nej, det var synd.
  • Sensitiveguy
    Perplex skrev 2014-11-13 16:43:54 följande:

Bra, nu kan du informera de som sitter i riksdagen om detta.

Försökte du vara lustig nu eller?
  • Sensitiveguy
    Den2002 skrev 2015-02-27 19:07:06 följande:

Flashback är ju bra. Det finns 2 trådar som är riktigt bra där: "Våra allra sjukaste mardrömmar - Berättartråd" och "Eurovision song contest 2014".

Flashback är jättebra. Det innebär inte att man måste gilla allt där men att ordet är fritt är en väldigt god princip.
Svar på tråden Stäng ner flashback!