• Anonym (ts)

Hjälp med att göra min stil lite mer rockig

Min man gillar lite mer rockig stil, kanske lite åt emo-hållet, medan jag klär mig rätt "propert". Tänk kontorsstil med kavaj, skjortor eller klänning. Rätt kvinnligt och inte direkt utstickande på något sätt. Jag skulle vilja kunna "rocka till" min stil lite, utan att känna mig utklädd. Men hur? Jag behöver antagligen inte köpa en helt ny garderob utan det går säkert att ordna mycket med accessoarer och liknande, men jag känner att jag verkligen behöver hjälp här. Jag har aldrig ens kollat åt det hållet så jag vet inte ens var jag skulle leta. Skulle vara kul med lite inspiration och förslag. Allt från bilder på snygga outfits till konkreta köptips. Det ska dessutom passa någon som börjar närma sig 30 (även om folk tror jag är betydligt yngre)

Ska kanske tillägga att jag inte känner mig tvingad att ändra min stil efter hans tycke, utan det är helt mitt påhitt :)

• Svar på tråden Hjälp med att göra min stil lite mer rockig
  • Obsessed Feelings

Svarta jeans och en bandtröja. Kanske en diskret nyckelkedja som hänger på byxorna. På fötterna svarta boots eller knytkängor. Välj skinn och läder framför mocka och lack.
    Var inte rädd för färg om du vill gå mot emo-hållet, exempelvis illgrönt och knallrosa på svart bakgrund.
    Treradigt nitarmband och gärna flera armband på samma arm.
    Svarta eller mörkt röda naglar.

Det är svårt att vara lagom rockig, antingen går man all in eller så blir det ju ingen större förändring (om du t.ex skulle börja använda nitarmband tillsammans med dina vanliga kläder).

Några användbara länkar:

www.swedenrock-online.se
    www.dunken.se
    www.rockmerch.se
    www.rockzone.se
    www.rock-kläder.se

EET FUK !
  • Anonym (ts)

Tack! ska kolla länkarna.
    Knallrosa och illgrönt känns dock som ett alldeles för stort steg, det blir nog betydligt diskretare för mig. Jag är inte ute efter en enorm förändring, känner inte att det behövs.

Svar på tråden Hjälp med att göra min stil lite mer rockig