Inlägg från: NILE90 |Visa alla inlägg
  • NILE90

BF JULI 2015

Äntligen får jag också hoppa in i en BF tråd. Plussade igår, BF 9/7, första barnet :) 

• NILE90
    MagicQueen skrev 2014-10-30 08:37:16 följande:
    Välkommen har ni försökt länge? Barn sedan innan?
    Vi har försökt i 6 månader, så det var verkligen ett efterlängtat plus! Glad Känns så himla skönt att veta att jag faktiskt kan bli gravid, det är ju det jag har oroat mig för hela livet. Glad
  • NILE90
    L1S skrev 2014-10-30 10:36:14 följande:

Vad har ni för symtom än så länge? Här är det lite stickningar i livmodern, lite ömmande bröst. Åkte också på en dunderförkylning i början av veckan men gick över lika fort. Trött som tusan på kvällarna! Mår i övrigt toppen :)

Är i vecka 4+0 idag, mår illa lite till och från och så sjukt trött på kvällarna. Annars ingenting :) 
  • NILE90
    Malvik skrev 2014-10-30 11:05:16 följande:
    Men om du är 4+0 så borde du ha BF 8/7. jag har BIM idag, alltså 4+0 och har BF 8:e...
    Det beror väl på hur lång cykel man har? Mina appar säger i alla fall 4+0 och BF den 9:e :) 
  • NILE90

Nu vet jag att det finns tusen olika åsikter om detta men jag måste kolla med er i alla fall. Vi ska flytta på lördag = tunga lyft. Vågar jag vara med och bära? 

• NILE90
    Malvik skrev 2014-10-30 12:58:20 följande:
    Nja, inte riktigt... BF räknas ju alltid till 39+6, och är du 4+0 nu och har BF 9/8 så har du BF på 40+0...
    Okej, men jag kör på det som mina appar säger tills motsatsen är bevisad :) En dag hit eller dit spelar ingen roll. 
  • NILE90
    L1S skrev 2014-10-30 12:35:26 följande:
    Lyssna på din kropp och gör det som känns bra! Det finns inget samband med tunga lyft och missfall men känns det obekvämt så låt bli. Glad Min erfarenhet är att man blir mer flåsig så av den anledningen kan det kännas jobbigare än vanligt att bära.
    Förmodligen slipper jag det där med att bära, har fått uppdraget att vara kvar i lägenheten och hålla koll på katten och städa, passar mig utmärkt! Glad mer flåsig har jag absolut blivit. 
  • NILE90
    Malvik skrev 2014-10-30 13:16:30 följande:
    Det kommer säkerligen ändras efter UL ändå...
    Precis Glad
  • NILE90

Är det någon här inne som har/ska göra ett VUL? Hade ju velat se om det faktiskt finns något där inne, men jag är lite nojig över att risken för MF ökar då? 

• NILE90
    L1S skrev 2014-10-30 17:48:23 följande:

Jag har tänkt göra VUL eftersom jag fått ett mf i augusti. Då fick jag aldrig någon stegring på cb digital från 1-2 veckor och det har jag fått denna gången och hade en större blödning i 4+0 så allt känns bättre denna gång men de är väldigt trevliga på KK i vår stad så jag hoppas att jag får ett VUL :) tycker det skulle kännas skönt att få veta ATT något finns där inne :) har du tänkt göra VUL?

Jag vet inte, just nu känns det som att jag skulle klara mig utan, men jag vill ju verkligen veta att det finns något där. Gjorde precis ett CB digital och fick 1-2 veckor, jag gör nästa test någon gång under nästa vecka, då borde den ju ha stegrat till 2-3 om allt är som det borde vara. :)
Svar på tråden BF JULI 2015