BF JULI 2015
Hej! Får man vara med?
Testade positivt den 19/10, BF kring 1/7. Väntar mitt sjätte barn. En liten hoppsan :)
Hej! Får man vara med?
Testade positivt den 19/10, BF kring 1/7. Väntar mitt sjätte barn. En liten hoppsan :)
De är födda -00, -03, -06, -11 och -13
Detta är min tredje graviditet i år. Men tredje gången gillt nu? Första graviditeten i år upptäckte jag i v.7, började blöda i slutet av v.8 och missfall konstaterades. Skulle haft bf 8/10.
Andra gick jag till v.11, skulle göra KUB och det upptäcktes att bebisen dött två veckor tidigare, så då fick jag göra en abort. Bf skulle varit 7/1-15.
Vi hade tänkt vänta, men det blev som sagt en liten hoppsan nu ändå.Denna gången ska jag få göra ett tidigt UL (VUL?), ska boka in något när jag träffar min barnmorska på tisdag. Hoppas få se ett tickande hjärta!
Tjejer ska vi fixa en hemlig grupp på fb där vi som vi kan prata lite mer privat mot vad man kanske kan göra så här på ett forum.
Jag kan fixa det om ni vill
Kul! Apropå privat, när berättar ni för familj, vänner, kompisar om graviditeten? Jag tillhör ju dom som inte kan hålla truten! Kommer berätta för familjen till helgen och på jobbet innan julbordet 3/12, ingen kommer gå på att jag inte tar ett glas vin liksom!!
Jag känner lite från och till i brösten. Det jag däremot känner av är TRÖTTHET och gasig mage. Herregud, känns som jag går med sandpapper under ögonen hela dagarna!
Vi ska på första träffen på måndag. Hur gör ni? Går ni själva eller går ni tillsammans med er respektive?
Vi bor i en liten stad där alla känner alla och många bekanta är gravida så man är rädd för att stöta på någon. Jag tänkte gå själv och säga till alla att jag ska dit för cellprovtagning då jag är i den åldern. Tänkte fråga bm om hon kan ta det samtidigt också så har man inte ljugit ;)
Ska också på första (hälsosamtalet) på måndag. Sedan bokar vi inskrivning. Ska boka ett tidigt UL/VUL också, då jag haft missfall v.9 och MA v.11 redan i år.
Jag kommer gå själv.
Nej, det bestämmer man inte. Här görs egentligen bara RUL kring v.18-20. Jag ska få ett tidigt ultraljud då detta är tredje graviditeten i år, men de andra två slutat i missfall/missed abortion.
KUB ska vi göra, men det får vi göra privat och bekosta själva (1900
då KUB inte utförs alls i Halland. Trots att jag är 35 år. Har tid 8/12 samt 22/12 för det (första besöket ett daterande UL samt blodprov, andra besöket blir ett stort UL med fullständig genomgång av bebisen samt besked om våra risksiffror.
Jag kommer gå själv på allt utom RUL, det är sjätte barnet så vi kan detta nu :P
Hur tänker ni med KUB-test och så? Jag tänkte att jag skulle vilja ha ett sådant innan jul.
Äntligen får jag också hoppa in i en BF tråd. Plussade igår, BF 9/7, första barnet :)