Inlägg från: Anehhs |Visa alla inlägg
  • Anehhs

BF JULI 2015

Hejsan!

Jag hänger gärna med på här:)

Plussade nu i lördags den 1/11 med CB digitalt.

Är första barnet för mig och min sambo och är beräknad enligt appen och barnmorskan jag pratade med runt den 11-12 juli.

Har fått tid hos mvc imorgon då vi ska ha "hälsosamtal" och boka tid för inskrivning:)

Vi bor i Småland:)

• Anehhs

Jag skulle med vilja vara med på listan:)

Bf den 11/7 enligt Fl appen:)

Vad har ni för symtom?

Jag är i vecka 5 nu och känner mig rent ut sagt som en svullen gris haha.. Har molvärk och illamående till och från, även lite värk i brösten:)

Idag ska jag på hälsosamtal:)

• Anehhs
    Axeladra skrev 2014-11-04 12:22:36 följande:

Bokat inskrivning idag ska dit på torsdag nästa vecka.

Crawings är de någon som har det?

Jag har fått ett och är helt sjukt galen i saltgurka mums.. (Något jag inte är speciellt förtjust i)

Jag har fått crawings i ärtor.. Helt sjukt! Åt inte ens de innan haha..
  • Anehhs
    bino2010 skrev 2014-11-04 16:10:39 följande:

Vad har alla för symtom?

Jag har ett (?) ömt bröst.

Massa konstiga drömmar och marddrömmar.

Molvärk och även lite ilning ut i höger ben.

Mycket gaser i magen.

Är i v 5. Så symtomen kanske kommer igång på riktigt snart.

Mest orolig för att när jag stressar på jobbet får jag direkt sån värk i magen ://

Nån får gärna lägga in mig i listan.. Bf 11 juli

Jag har illamående till och från, ömma bröst och känner mig svullen, är i vecka 5:)

Har också bf den 11/7:)
  • Anehhs

Jag och min sambo har också valt att göra KUB, bokat och fått en tid veckan efter julafton:)

Kändes rätt självklart för oss att göra även fast vi båda är unga, 21 & 24 år:)

• Anehhs
    Maaalin88 skrev 2014-11-06 17:55:15 följande:

HJÄLP!!! När tänker ni berätta? Jag tycker det är jätte jobbigt. Ska på kalas hos min mamma på lördag när jag går in i v6. Jag tror inte att jag kommer kunna hålla mig men samtidigt hade det varit kul att vänta till julafton och göra någon skojig julklapp av det hela då är jag i v12. Är det fel att bara berätta för mamma på lördag? Vill ju samtidigt inte att alla ska få reda på det.

Det är jättesvårt verkligen! Jag berättade för min mamma för någon dag sen och jag ska berätta för resten vid jul:)

Men tycker det är skönt att hon vet o kan stötta:)
  • Anehhs
    Maaalin88 skrev 2014-11-06 19:31:28 följande:
    Ja men det låter rätt bra. Tar nog efter dig och berättar för mamma men väntar med alla andra till jul. =)

Är det ert första barn?

Ska ni göra kub testet?

Jag har fått tid till vul den 20 nov sen första samtal med bm den 2 dec. Men så frågade dom om vi ville göra kub oxå. Tror vi ska göra det mest bara för att få se lillen/lillan en extra gång. =)
    Ja det är vårt första barn, så himla spännande:) är det ert första?

Ja vi har fått tid till kub veckan efter jul så väntan dit känns väldigt lång, vi känner som så att när det finns en chans till att få reda på en "avvikelse" så vill vi veta det sen är det ju ett plus att man får se bebisen också:)

Vi fick inget tidigt vul så för oss bli de o vänta till kub testet tråkigt nog..
  • Anehhs
    bino2010 skrev 2014-11-08 09:15:29 följande:

När bokar ni tid för inskrivning?

Jag är lite sådr skrockfull och tänker att bättre jag väntar länge så utifall det hinner hända något...

Jag har bokat och fått tid i mitten av december:)
  • Anehhs

Vi ska göra kub testet veckan efter jul så får bli att berätta då!:) men min mamma och våra 2 närmsta vänner vet redan:)

Tiden går så saaaakta...

Svar på tråden BF JULI 2015