Inlägg från: amandamoller |Visa alla inlägg
  • amandamoller

BF JULI 2015

Hej hej! Aldrig skrivit här så är ny Glad
    Plussade igår är nu i vecka 4+2 med andra barnet. Kom som en chock men är väldigt glaaad :) Har en liten på 10 månader bara och känner mig otroligt lycklig lottad <3 Min lilla pojk ska bli storebror <3 Får tårar i ögonen av bara tanken :')

• amandamoller

Är bara i vecka 5 och känner mig vääligt svullen redan... hur ska detta gå att hålla hemligt till vecka 12 liksom?? haha Jag tränar mycket och är platt som en pannkaka i vanliga fall, haha. Men har hört att magen lägger sig efter ett tag och att det är bråkiga tarmar som spökar, eller? :D Andra graviditeten! Flört

• amandamoller
    kvinna16780 skrev 2014-11-02 19:22:33 följande:

Får man hänga med här? Plussade precis :)

Hej hej! Grattis! Vad roligt när är du beräknad tror du? :D
  • amandamoller
    kvinna16780 skrev 2014-11-02 20:53:14 följande:
    Tack :) 15 juli enligt uträknaren, själv då?
    Så roligt! 9 Juli, Fick reda på i förrgår att jag är gravid Glad

• amandamoller

En fråga!! Är det bara jag som har fått ont i höfterna redan nu? Är i vecka 5 och hade det tidigt förra graviditeten med men inte SÅ tidigt.. ? tycker det är konstigt...

Har en son på 10 månader så jag är mycket aktiv om dagarna.. och nätterna.. :P

• amandamoller
    kvinna16780 skrev 2014-11-03 12:19:27 följande:
    Grattis :) Har du ett barn sen tidigare?
    Tack!! :) Ja, en pojke på 10 månader Glad själv?
  • amandamoller
    chilibean skrev 2014-11-04 09:21:03 följande:

Fortsätter ni att träna nu när ni har blivit gravida? Jag spelar badminton då och då. Nu undrar jag om jag ska fortsätta med det?  

Delar av mina arbetsuppgifter på jobbet är i köket där jag diskar ganska tunga backar med muggar och glas....kan/får jag fortfarande lyfta tunga backar?Obestämd 

Jag behöver koka ganska mycket kaffe på mitt jobb varje dag och från och med igår har jag blivit så känslig mot kaffedoften så jag blir illamående varje gång jag känner doften av kaffe. Helt galet att kroppen kan förändras på sån kort tid! Det är bara att hålla andan varje gång jag ska hålla på med kaffetFlört

Jag kommer fortsätta träna fram tills att det inte känns bra ^^ Förra graviditeten tränade jag höggravid men lyfte dock inga tyngder..
    Det beror ju på hur din fysiska hälsa är.. Man får lyssna på kroppen Flört
  • amandamoller
    bullerbyn skrev 2014-11-06 14:04:12 följande:

Hej! Jag vill gärna också va med här om jag får? :) Plussade idag. Enligt uträkning med senaste mens har jag BF 8 juli och är nu i v 5+0

Hur mår ni? Känner att illamående sakta kryper sig fram på morgonen nu.

Började misstänka att jag var gravid när jag blev så himla kvällshungrig, var tvungen att gå upp ur sängen och äta en macka innan jag kunde somna :)

Jag har en son som fyller 2 nu 29 nov.

Vad roligt jag är också i 5+0 idag!! Grattis :D

Har visst räknat fel på bf, är 8 juli inte 9:e om någon vill ändra på listan? :)
  • amandamoller
    Maaalin88 skrev 2014-11-06 17:55:15 följande:

HJÄLP!!! När tänker ni berätta? Jag tycker det är jätte jobbigt. Ska på kalas hos min mamma på lördag när jag går in i v6. Jag tror inte att jag kommer kunna hålla mig men samtidigt hade det varit kul att vänta till julafton och göra någon skojig julklapp av det hela då är jag i v12. Är det fel att bara berätta för mamma på lördag? Vill ju samtidigt inte att alla ska få reda på det.

Kommer berätta till jul, kommer vara i vecka 12-13 då.. :) Hoppas bara det inte syns innan.. är smal i vanliga fall och har hört att livmodern växer snabbare om man fått barn ganska nyligen.. :P vill vänta längre med att berätta denna gången!
    Förra graviditeten berättade jag när jag fick reda på det i vecka 8 typ.. Glad
  • amandamoller

Måste få skriva av mig lite.
    Min son på 10 månader har sovit 20 min åt gången inatt och efter det har jag fått vagga honom minst en timma (varannan gång har pappan vaggat honom såklart).. Nu förstår jag inte hur han har kunnat vara vaken från halv 8 och endast sovit 10 min pass.... Åååh blir galen. Och jag som bestämmde mig för att vara vaken till 2 inatt... precis då det började så jag har sovit kanske två timmar sammanlagt!! (y)
    Mår illa, har sjuuukt ont i höften efter allt vaggande, huvudet sprängs snart och mina hormoner gör att jag sitter och storbölar nu..

Sådär ja.. nu fick jag skriva av mig lite och kan vara en glad mamma igen tills han somnar (eller inte somnar) ...

• amandamoller
    eescala skrev 2014-11-08 16:37:05 följande:

Hon anser atr jag är oansvarigt och för ung gör jag inte abort nu så kommer soc ta barnet ifrån mig när de fattar vilken usel mor jag är.

Jag försökte förklara för henne att detta är antagligen min ända chans att få barn när jag inte ens skulle kunna bli gravid med detta (har ärr vävnad på livmodern från en abort för 5 år sedan). Hon sa att jag fick skylla mig själv och inte komma dragande med ungen till henne när jag tröttnar. Eller när jag inte har någonstans att bo för hon tänker då inte hjälpa till.

Så suma som arum mitt mirakelbarn känns inte så glädjefyllt längre. :(

Tror helt klart att du kommer bli en bättre mamma än vad din mamma är som inte verkar bry sig om sitt barn och barnbarn.. Hade aldrig pratat med min mamma igen om hon inte kan glädjas! Tycker det är fruktansvärt fult gjort av din mamma..
    Jag hade skött mitt och struntat att ens höra av mig till min mamma mer. Hoppas du gör rätt val och gör det du känner är rätt!!
    Styrkekramar!
  • amandamoller
    Axeladra skrev 2014-11-09 10:20:17 följande:

Flera som har känningar på foglossning?

Jag har mycket och har haft i en vecka.. är i vecka 6.. :(
  • amandamoller
    Axeladra skrev 2014-11-09 12:23:19 följande:
    Jag gick in i vecka 6 igår och har använt foglossningsbäölte ett par dagar nu. Trodde inte man skulle ha ont så här tidigt

För det gör ont att sista det är jobbigt att gå för mycket.

Har du några tips?
    Åååh så tråkigt är det :( hade det förra graviditeten också men inte så här tidigt.. Har inga tips alls förutom bälte då.. :( Själv?

• amandamoller
    Axeladra skrev 2014-11-09 16:40:11 följande:
    Jag hade ingen foglossning alls förra gången :-/ så några vidare tips har jag inte

En varm dusch hjälper iaf en stund men där kan jag ju inte bo

Så hoppas innerligt att det går över....
    Tyvärr så brukar det bli värre med tiden... Men man får njuta de dagarna som är bra ialf :)
  • amandamoller
    Velaren skrev 2014-11-10 09:49:33 följande:

Hej! Förra graviditeten hade jag extrema besvär med foglossning från start och var sjukskriven from v19 (hade semester v15-18). Jag fick remiss till sjukgymnast som direkt skickade mig på vattenjympa och vilket UNDERVERK det gjorde! gick på sjukgymnastikvattenjympa eller vad man säger (inte genom ngn förening utan det var medicinsk framtaget liksom) men känner ni av det redan nu så försök gå på vattenjympa. Jag har inga känningar av foglossning är i v 6(5+5) men jag ska börja denna veckan i förebyggande syfte. :) 

Hoppas det hjälper, för tro mig, det blir inte lättare framöver. Försök hålla er i rörelse och träna udner vatten! :) 

Jag går också på vattengympa! Men jag får foglossning ändå.. får hoppas det blir bättre ialf :P
  • amandamoller
    FiskeStig65 skrev 2014-11-11 00:13:40 följande:

Jag har en ypperligt attraktiv fruga som äntligen är med en liten Stig! Är så glad, vi har vart ihop sedan juni 2014 och vi ser båda fram emot dagen då vår pralin ska ploppa ut ur alladin-asken. Datumet som är förutspått är runt 20:e Jan 2015 och vi pratar om det varje dag! Jag har en fråga: Det är många som rekkomenderar piltis broiler-grönsakspuré eller gör ni eran egna babymat?

Jag mixar det jag själv äter. Eller jag tar ut maten innan jag kryddar osv och sen mixar.. :) Fruktpuréer brukar jag köpa för att det är gott och jag orkar inte göra egen :P
Svar på tråden BF JULI 2015