BF JULI 2015
Hoppar gärna in här efter pos test idag!
BF blir ca 8/7 och det är mitt femte barn. Dock 7 år sedan så det känns nytt på något sätt ändå, dessutom med ny man som inte har barn sen tidigare...
Hoppar gärna in här efter pos test idag!
BF blir ca 8/7 och det är mitt femte barn. Dock 7 år sedan så det känns nytt på något sätt ändå, dessutom med ny man som inte har barn sen tidigare...
Välkomna alla nya! Kul med så många plussare ![]()
Förresten är det bara jag som inte har fått ont i tuttarna än? Känns som det tecknet folk får tidigast men sist fick jag det inte förrän typ tre veckor efter äl och det är ju då imorgon för mig den här gången. Nästan så jag längtar efter värken ![]()
Jag stannar också här ett tag, inte för att jag tror att jag skulle "stöta" på någon på FB men man vet ju aldrig!
Jag har inte bokat tid hos bm ännu, gör det nästa vecka...
känns kul att ha något att se fram emot nu når man inte behöver testa längre...
Jag harr inga symtom förutom att jag är lite känsligare känslomässigt samt att jag de snarare två kvällarna varit jättetrött. Inget annat, hoppas det fortsätter!
Testade med ett till digitalt igår, 15 dagar efter ÄL, och fick Gravid 2-3 veckor. Känns så skönt att veta att det går åt rätt håll! :)
Är det någon som lan leta fram BF-listan?!
BF-lista 
Mf igen så jag går ur gruppen
Panik! Jag hade väldigt ljusbruna flytningar idag runt 21, inget efter det men är livrädd för missfall!! Hade en graviditet förra Månaden som slutade i MF så är väldigt nojig! Någon annan som fått likadant?
Jag är kvar här, är inne och läser varje dagen har inte skrivit så värst mycket. Jag fick en lite ljusröd blödning i förrgår och nu på morgonen ytterligare en liten blödning, vet inte vad jag ska tro. Har inte ringt bm än och vet inte om jag vågar göra det heller når det är så. Finns kininet mycket man kan göra, är i v 5+6 idag.
Vi har inte berättat för vår familj än, jag har berättat för tre av mina nära vänner och min mans syster måste ha något sjätte sinne och sa bestämt att hon redan visste att jag var gravid bara sådär utan några som helst ledtrådar. Hon har dock lovat att hålla tyst till övriga familjemedlemmar.
Om vi kan hålla oss till v12 så har vi tänkt att berätta på julafton. Min mans familj bor långt i från oss, så vi tänkte skicka en liten inslagen låda med en ultraljudsbild i som de får öppna på julafton.
Min familj firar vi jul med i år, men har inte bestämt hur vi ska berätta!
Jag har mått fruktansvärt illa och kräkts flera ggr/dag under mina första tre graviditeter. Den fjärde var betydligt bättre och jag mådde hyfsat bra, kräktes nog bara ca tre ggr vilket är helt acceptabelt. Denna graviditet hade jag inte ett endaste symtom fram tills för några dagar sedan då bröstvårtorna började ömma rejält och illamåendet kom krypandes. Går och mår småilla hela tiden men inga kräkningar än sålänge... Jag hoppas verkligen att det håller sig borta!
Jag fick lyssna på hjärtat i v11+ under en av mina tidigare graviditeter och hörde utan problem, men blev förvarnad att det kunde vara så att jag inte skulle göra det...
Hej!
Vill bara berätta att det finns en hemlig Facebookgrupp (hemlig som i att ingen annan än gruppmedlemmarna ser när du postar inlägg samt att du är medlem) för oss med bf i juli :) Nu är vi 37 tjejer där som utbyter tankar & erfarenheter!
Om ni vill vad med kan ni skicka ett privat meddelande till mig här på Familjeliv med er mailadress så skickar jag en inbjudan :)