Inlägg från: Velaren |Visa alla inlägg
  • Velaren

BF JULI 2015

hej! 

Hoppar gärna in här! Väntar smått den 8/7 2015 och storasyster fyller 1 den 29/11 om typ 1 månad :) Älskar såna här forum när man kan fråga och få svar på sina funderingar :) 

• Velaren
    Marri93 skrev 2014-11-05 13:14:11 följande:
    Jag hade BIM igår och fick brunflytning. Clearblue digital säger gravid. Tror man kan få flytning i samband runt BIM för att det är din "mens" som inte kom :)
    Jag hade samma på min BIM. Dock klarrött som ''mens'' men mycket mycket mindre och bara ngn timme. Testade positivt på BIM +5 eftersom den ''mensen'' avtog och försvann :) 

Så det är nog inte kört för er som blöder lite, men kolla med BM om ni är oroliga :) Det är det dom är till för :)
  • Velaren
    Anehhs skrev 2014-11-05 15:15:35 följande:

Ska någon av er göra kub testet?

Vi gjorde KUB med första barnet och kommer göra så även med lillbror/syster. 
    NILE90 skrev 2014-11-05 15:31:49 följande:
    Jag är 24 och kommer göra testet, vi vill veta allt om bebisen och är det så att den är sjuk så kommer vi inte att behålla den.
    Vi kommer inte heller behålla barnet om det visar på stor risk för kromosomförändringar. Vi är 24 och 25 år. Jag tycker inte det ligger så mkt rättvisa i att behålla ett barn som faktiskt kan bli supersjukt, det är inte bara downs syndrome som är en kromosomförändring, kan bli rullstolsbundet från födsel. Vi skulle givetvis älska barnet, men tycker inte det är rättvist att sätta det till världen i så fall. 

Givetvis gör alla som man själv vill, jag  tycker det är en trygghet och dessutom får man ju se bebisen på skärmen <3
  • Velaren
    bullerbyn skrev 2014-11-06 14:04:12 följande:

Hej! Jag vill gärna också va med här om jag får? :) Plussade idag. Enligt uträkning med senaste mens har jag BF 8 juli och är nu i v 5+0

Hur mår ni? Känner att illamående sakta kryper sig fram på morgonen nu.

Började misstänka att jag var gravid när jag blev så himla kvällshungrig, var tvungen att gå upp ur sängen och äta en macka innan jag kunde somna :)

Jag har en son som fyller 2 nu 29 nov.

Nämrn! 

Jag har bf med andra barnet den 8 juli och min dotter fylller 1 den 29 november! :) 
  • Velaren
    Axeladra skrev 2014-11-09 12:23:19 följande:
    Jag gick in i vecka 6 igår och har använt foglossningsbäölte ett par dagar nu. Trodde inte man skulle ha ont så här tidigt

För det gör ont att sista det är jobbigt att gå för mycket.

Har du några tips?

Hej! Förra graviditeten hade jag extrema besvär med foglossning från start och var sjukskriven from v19 (hade semester v15-18). Jag fick remiss till sjukgymnast som direkt skickade mig på vattenjympa och vilket UNDERVERK det gjorde! gick på sjukgymnastikvattenjympa eller vad man säger (inte genom ngn förening utan det var medicinsk framtaget liksom) men känner ni av det redan nu så försök gå på vattenjympa. Jag har inga känningar av foglossning är i v 6(5+5) men jag ska börja denna veckan i förebyggande syfte. :) 

Hoppas det hjälper, för tro mig, det blir inte lättare framöver. Försök hålla er i rörelse och träna udner vatten! :) 

• Velaren
    amandamoller skrev 2014-11-10 10:29:01 följande:
    Jag går också på vattengympa! Men jag får foglossning ändå.. får hoppas det blir bättre ialf :P
    Ja, det försvinner ju inte :P  Men jag gick från att inte kunna gå på typ flera månader till att kunna köra ett danspass 1v innan förlossningen :) Så det hjälpte för mig :) 
  • Velaren
    Mecros skrev 2014-11-17 16:37:39 följande:

Hur tänker ni kring KUB-test? Min sambo vill göra det men för mig spelar det ingen roll känns det som. Hur bebisen är när den kommer ut så kommer den va älskad. För/nackdelar med KUB-test?

Vi har tänkt precis som nedanstående. Gjorde KUBen med får dotter och kommer göra det även med detta barnet. Mestadels för att jag är lite vidskeplig och gärna gör likadant som förra graviditeten så kommer det gå lika bra som det gjorde då :P Men också givetvis för att se om det är stora chanser för extrema kromosomavvikelser. Som Anehhs skriver tycker jag också det är egoistiskt att sätta ett barn till världen om det ändå kommer sitta i en rullstol och kanske inte förstå omvärlden ens en gång. Givetvis hade vi älskat barnet lika mycket ändå, men det är nog inget vi kommer genomföra. Det får vi ta OM/när det händer. 

Om inte annat är det ju alltid trevligt med ett vul så man får se det lilla knytet! :D 
    Anehhs skrev 2014-11-17 17:02:32 följande:
    Både jag och min sambo vill göra kub testet så har bokat tid till det. Vi känner som så att när det finns chansen till att man kan få reda på en "avvikelse" så tar vi den. Sen utgör vi efter det hur vi vill göra beroende på svaret.

Vi vill t ex. Inte sätta ett barn till världen som kommer vara rullstolsbunden hela livet, det känns bara egoistiskt.

Men det är upp till var och en och alla ska göra det som känns bäst för en själv:)

• Velaren
    vattenmelodin skrev 2014-11-18 19:05:58 följande:

Hej!

Hoppar in här med! :) är i vecka 6+2 och har bf 12 juli. Efter 3 års försök och 2 ivfer så blev vi spontangravida. Är så himla orolig för mf då jag blev gravid exakt för 1 år sen men jag började blöda strax efter plusset.

Var på vul i helgen och där såg läkaren kanske ett litet hjärta men hans utrustning va inte den bästa, sa han.

Är från Småland.. Vad jag längtar tills man får små sparkar i magen!! :)

Grattis! så roligt att det tog sig äntligen! :)

jag är också från småland, BF 8 juli :) 
  • Velaren
    Josefine02 skrev 2014-12-11 16:38:59 följande:

KUB bokat!! 30/12! Känns skönt att vi valde att göra det trots allt! Nu längtar jag tills vi får se det lilla livet! Vad har ni fått för resultat på era kub?

Sist fick vi 1:12 000. Vi kände oss rätt lugna med det och vår dotter är idag frisk och 1 år :) 
Svar på tråden BF JULI 2015