Inlägg från: ninni84 |Visa alla inlägg
  • ninni84

BF JULI 2015

Hej hej...
    Grattis till alla blivande mammor.... finns inget bättre än när man får hålla det lilla livet i sina armar för första gången

Hoppas det går bra att hoppa in så här sent, plussade för ett par dagar sedan, andra barnet. Är i vecka 5, så många långa veckor kvar tills jag får träffa mitt lilla mirakel, fotfarande dock svårt att tro att det är ett litet liv där inne. förutom på kvällarna, somnar varje kväll framför tv, vilket ALDRIG hände annars.
    någon annan som är extremt trött så här tidigt, har inget minne av det från förra graviditeten, då misstänkte jag inget fören jag var i vecka 7 och nästan blev tvingad att göra ett grav.test av min sambo.

• ninni84

Hej

Jag är gärna med i eran hemliga FB grupp, vem var det jag skulle skicka medelande till då. är beräknad till BF den 22/7-15, är mitt andra barn.

En liten fråga. Det känns som om jag att mitt blodsocker ligger på typ noll, känner mig jätte skakig, trots att jag försöker äta bra. är det någon annan som har det så, inget minne av att det var så här vid min förra graviditet.

• ninni84

skall på vul nästa vecka, de vill göra det då jag åt pergotime för att få ägglossning, så de vill kolla hur måna små liv det är där inne, troligen och förhoppningsvis bara en.

MrsFreud skrev 2014-11-18 20:25:29 följande:
    Här är det vanligtvis RUL som gäller. Jag kommer dock få göra vul på inskrivningen den 9e december. Har de två senaste graviditeterna fått havandeskapsförgiftning, och sist gick det så pass långt att jag fick HELLP, kramper, förlorade medvetandet osv och dottern föddes i v. 27. Så pga detta är det extra koll som gäller, och BM ville därför göra vul redan då. 

fick också HELLP förra graviditeten, i vecka 35, gick väldigt snabbt. det vart akut snitt efter ett par timmar. en väldigt skrämmande upplevelse. inget jag vill gå genom igen. vet du hur stor chans det är att man får det igen. vet att jag fick massa information efter förlossningen men allt är dimmit, mycket som hände då. har ej bokat något BM möte än då de vill göra vul först på gyn mott.

• ninni84

Mina symtom kommer och går, illamåendet är värst, kanske också för jag förväntar mig det värsta, låg vid förra graviditeten och spydde som en ko i flera veckor (då kring jul/nyår) förväntar mig nog att jag snart ska må pyton, känner nog efter väldigt mycket. har även fått skakningar, känns som om blodsockret är nere på noll. växtvärk, framförallt på kvällen. men allt detta kommer o går. vissa dagar känner jag inget, andra dagar känner jag allt.
    jag undrar när mitt extrema illamående mot fisk kommer, vart totalt fiskförbud i hushållet i förra gången.

• ninni84

Jag gör vul för att jag äter medicin pergotime som stimulerar ägglossning och därför kan det släppa flera ägg och då vill min läkare se så det inte är ett helt fotbolls lag där inne typ:) . det föreligger ökad risk för tvillingar ca 10% av de som äter pergotime får det. fler än så är väldigt ovanligt. sen fick jag HELLPS förra graviditeten och var när på att stryka med så de vill ha lite extra kontroller denna gång.

Svar på tråden BF JULI 2015