Inlägg från: Anna Hbg |Visa alla inlägg
  • Anna Hbg

BF JULI 2015

Hej!

Får jag också hänga på här?

Plussade idag med andra barnet och är nog fortfarande halvt om halvt i chock.

Det som sätter ett lock på lyckan är att jag genomgår en behandling och dr tyckte det var bäst att vänta ca 1 år innan jag blev gravid samt att mannen blev av med jobbet i fredags :(

Ingen fara för barnet med min behandling men kan bli jobbigt för mig och mannen hittar förhoppningsvis snart nytt jobb.

Oj, blev visst hela mitt livs historia här :P

Kontentan av allt är att vi kommer att behålla älskade lilla pricken och det kommer att ordna sig med det andra till slut! :)

Enligt appen jag använder har jag bf 23/7.

• Anna Hbg

Tack Lissing! :)

Ringde bm idag och fick tid för inskrivning och hälsosamtal på torsdag redan. Tror inte jag fattat att jag är gravid än :O

Om allt går vägen får vår son ett syskon i sommar.

• Anna Hbg

Jag har också tänkt göra kub av samma anledningar som Mikesfru.

Fyller 35 i februari och vill inte heller gå igenom en hel graviditet när barnet inte kommer att överleva förlossningen ens.

• Anna Hbg

Annalouise:

Du kan inte köra en nödlögn om någon frågar och säga att du går på penicillin pga uvi eller nåt? :)

• Anna Hbg

Annalouise:

Känner också att det är för tidigt att berätta nu. Funderar på att köpa en "jag ska bli storebror" t-shirt till sonen som han får ha på sig på julafton och se hur folk reagerar :)

Jag ska på middag på lördag men min ursäkt för att inte dricka är att jag kör.

Du kan inte använda den ursäkten?

• Anna Hbg

PillanJ: Kul att se dig här också och grattis till plusset! :)

Vilket försök tog det på för dig?

Har pratat med mina läkare och de trodde att det skulle funka ändå.

Ska kolla över mina mediciner nu i veckan och se om jag måste byta ut någon eller så och angående mannens jobb så får det lösa sig. Han har inget annat val än att hitta ett nytt jobb snabbt hihi

Tack för omtanken! :)

• Anna Hbg

MrsFreud:

Tänkte antingen göra det eller ev rama in ett foto på sonen när han har tröjan på sig och ge bort det i julklapp till föräldrarna tillsammans med en ultraljudsbild (om vi hunnit få någon på kub tills dess)

Förövrigt var jag också gravid förra året dock lite tidigare :P

PillanJ:

Beror lite på hur man ser det :)

Glömde skyddet i stundens hetta och det räckte visst med en gång :O

Precis när vi bestämt oss för att vänta ett tag med att försöka få syskon så hände det.

• Anna Hbg

Februaribebis:

Här i Helsingborg är det första, och enda, ultraljudet i v. 18-20 då det är RUL.

Sen kan man ju ev få TUL också om bebisen inte verkar växa som den ska.

• Anna Hbg

Axeladra: Det jag läst om kub är att blodprovet ska tas efter v.9 och ul göras i v.10-v.14 någon gång.

Svar på tråden BF JULI 2015