Inlägg från: Trassla |Visa alla inlägg
  • Trassla

BF JULI 2015

Här har vi tänkt vänta tills efter jul. Får väl se hur det går. Vill ju hälst skrika ut vår lycka för hela världen.

• Trassla

Är så otroligt trött och mår illa på dagarna. Morgonen är ingen fara än så länge. Är i V5.

• Trassla

Ååååå vad härligt.

Jag ska på hälsosamtal i morgon. Inskrivning får jag först 19 januari. Detta är såååå spännande :)

• Trassla

Nu har jag berättat för min 12åriga dotter att hon blir storasyster l sommar.

Hon började gråta. Blev så chockad. Många kramar och mycket mys hela kvällen. Många skratt och knäppa namnförslag. Men hon är lycklig. Jag gråter en skvätt till av lättnad.

• Trassla

Vaknar idag full av energi. Vart så sjukt låg typ en vecka nu pga illamående. Mår inte illa. Kunnat äta en normal frukost. Rastlös till tusen. Sticker nu ut till stallet och njuter av min härliga morgon. För jag gissar att jag ska spendera kvällen över hinken. Men nu är jag bara lycklig!!

• Trassla

Mådde ok. Lagade en av mina favoriträtter.

Sitter och äter hinner få i mig 4 tuggor innan jag inser att smaken får mig att kväljas. Snyft. Jag älskar massa curry och vitlök. Det gör tydligen inte bebis :(

Tack för tipset om juicen. Blev ett glas istället för middag.

• Trassla

Fick för mig att griljera julskinka.

Nu ligger jag nerbäddad i soffan efter en lång stund hulkandes i badrummet.

Älskar mitt lilla knyte. Men behöver få i mig näring.

Någon som har tips på näringsrik mat som inte smakar något :(

• Trassla

Jag har haft blödningar sedan i onsdags. Är i v12.

Idag på UL nr 2 sedan dess. Konstaterades plecenta Previa.

Bebis mår bra. Men jag har vila resten av graviditeten. Och tyvärr blir det planerat snitt.

• Trassla

Moderkakan ligger helt i vägen. Ligger för kanalen. Läkaren tror inte att den kommer kunna växa med fostret upp. Så det blir ryggläge och planerat snitt.

• Trassla

Jag får fler UL. Men det har jag sedan innan också. Jag är gastrikbypass opererad.

Så nu har jag 2 riskfaktorer till prematurbarn. Så det är väldigt mycket att ta in nu. Många frågor och funderingar. Helt sömnlös natt.

• Trassla

Då var det dags igen. Sängvila. Har föreliggande moderkaka. Var lite för aktiv med dottern igår. Så blödningen kom direkt.

Nu blir det ryggläge på obestämd tid. Ska träffa BM i morgon.

Tips på hur man inte förlorar förståndet när man troligen ska ligga ner i 5 månader.

Är redan knäpp efter att vart sjukskriven över en månad.

Svar på tråden BF JULI 2015