Inlägg från: kajsaD |Visa alla inlägg
  • kajsaD

BF JULI 2015

hej

jag sällar mig till gruppen om jag får. Väntar min trea ( kan knappt tro det) och de andra två är 3 respetive 6 år gamla.  Vi hade inte planerat denna men i bland sker naturen ändå uppenbarligen.  Jag åt hormoner för att bli gravid första gången, andra gången gick det av sig själv och denna gången gick det trotts preventivmedel... märkligt livet är.

Jag är troligen i vecka vecka 5 men känner otroligt mycket mer denna gång än alla andra gånger. Släpar också runt på en missed abotion i bagaget så jag är orolig. Har bokat privat UL och fick det andra veckan i dec vilket känns väldigt sent.

Dock ska vi göra alla tester som går för att kolla att barnet är friskt så kanske de kan flytta fram ul då. Är så himla orolig.  jag är 38 år gamal och maken lika så. Har ganska nyligen bytt jobb så de kommer inte vara överlyckliga direkt och jag misstänker att inte heller våra barn kommer älska en bäbis direkt..

Jag är orolig för att det ska vara två, för att det ska vara något fel eller för att jag ska börja blöda. Eller för att jag ska bli super tjock. Har kämpat mig ner en massa i vikt efter tidigare grav och mått väldgt dåligt.  Nu gäller det att hålla i det och inte äta onyttigheter.  Känns som om jag oroar mig mycket mer denna gång. Dessutom är jag vansinigt trött och yr ( har nog väldigt lågt blodtryck). Alla mina graviditeter har jag gillat kaffe mer än vanligt och även så denna gången. Jag kan dricka hur mycket som helst. skönt eftersom det hålller mig både varm och uppe. problemet är också att jag riskerar att äta en hel del sött också eftersom jag är s  trött. Och det är ju inte helt lyckat.

Tränar ni som vanligt?

• kajsaD

oj
    jag mår inte alls så dåligt som ni.  Jag är mest yr och jättetörstig hela tiden.  Ut över det känner jag inte så mycket förutom att jag är väldigt trött. Men jag oroar mig väldigt mycket  och sover därför väldigt dåligt.  så drömmer jag en massa om att jag får missbildade barn, elleratt det inte kommer något barn utan bara blod . tror jag ska kolla upp mina värden när jag träffar bm.  

Jag har en missed abortion bakom mig och den stannade kvar i kroppen tills vi varit på UL så jag känner att jag verkligen borde försöka få till en sådan nu - så det inte är en till missed abortion som kroppen och framförallt psyket håller kvar vid.

jag tror jag är beräknad till den 22/7. Ska träffa BM nästa vecka.

Ni som bor i stockholm - har ni hittat ngt ställe som har privat ul?  där man kan få relativt snabbt... håller på att bryta ihop här.

• kajsaD

Vi kommer skicka sms vid nyår och önska gott nytt år från oss fem..... vi har två barn sedan tidigare så detta blir nr tre.

Jag vågas inte riktigt glädjas änniu. Är orolig för missfall, missed abotion ( har haft det förut) och att ngt ska vara fel . När alla sådanna tester är färdiga kommer jag koppla av mer.

Enligt uträkningen är jag ivecka 7, men jag undrar om det inte är fel. Kan känna så mycket mer nu än tidigare i vecka 7.  Märkligt. Samtidigt kanske kroppen känner igen det tidigare nu.

ska på inskrivning i morgon. Är fortfarande trött med ömma bröst men för övrigt går det bra. Mitt största problem nu är att jag är allergisk så jag tappar rösten och blir snuvig. Men alla andra grav har jag blivit avrådd att äta mediciner så det är väl bara att härda ut. Hoppas det fryser snart - för då brukar jag bli bättre.... lite jobbigt att vara "sjuk" på jobbet så länge.
    Jag är dessutom rätt ny på jobbet så detta kommer inte bli deras bästa nyhet direkt.  Till mitt försvar var det faktiskt inte heller planerat.  Men jag har flera här som verkligen försökt bli gravida i flera år så det kommer jag inte tala om.

Hoppas jag kan få ul snart - då kanske jag kan lugna ner mig och sova ordentligt.

• kajsaD
    April 99 skrev 2014-11-24 18:41:11 följande:

Skönt att höra att fler har svullnat upp på magen. Kikade på kortet på gravidmage i v.14 på tvåan och förvånades över att jag då var typ dubbelt så stor som vid samma tild med ettan, o typ som jag ser ut nu (hmm)

Att jobba när man mår illa är skitjobbigt, men jag har de andra graviditeterna talat om för några nära kollegor för att ha stöttning. Än har inte illamåendet tagit fart denna gång, men borde dyka upp snart. Blä.

Har inte hunnit läsa in mig på alla, men uppfatttat att det är fler som väntar trean :)

jag väntar också nummer 3 :)

jag ska på inskrivning i dag och då ska jag ta upp frågan om ul. Jag sover så himla illa för att jag oroar mig och jag är säker på att det släpper om jag får se att det är någon där inne och inte ett monster eller inget alls..

Annars verkar det mesta återgå till det normala med mig. inte lika illa mående eller snurrig längre. Är otroligt allergisk bara och vill inte medicinera men ska kolla upp de senaste rönen på det området med.

Apropå kula - jodå - jag har en verklig sådan. Känns som den sticker ut från magen. Så förvånad att det syns (för mig ) så pass mycket redan.  Jag har lite padding kvar sen förra gången så det sticker ut lite extra.

den här gången ska jag verkligen inte gå upp massor i vikt!  
  • kajsaD

Jag har föresten jobbat genom hela mina tidigare graviditeter - ända fram till en vecka innan bf.  Och det har gått hur bra som helst. För mig har det nästan varit bättre. Jag är inte så bra på att vara hemma och inte göra någonting... Då kommer jag på en miljon projekt och så blir allt bara kaos.

så jag gissar att om inget oförutsett händer denna gång så kommer jag jobba hela vägen fram till sommaren...

• kajsaD

nu har jag varit hos BM för inskrivning.  hon gick med på att jag ska få ett tidigt ul så det är skönt. Då kanske jag kan sluta oroa mig så förbenat. :)

Hon tog också min puls och den är verkligen låg så det är inte konstigt att jag känt mig yr. Den är 110/30 och då vilade jag inte ens innan. Så jag fick tipset att inte sitta så mycket still utan röra på mig i köer och sånt.

Annars är det inte så många besök nu med trean utan jag ska dit i mars igen.

• kajsaD
    MrsFreud skrev 2014-11-25 13:18:41 följande:
    I mars?? Låter väldigt långt borta... Nu har jag visserligen har komplikationer de senaste två graviditeterna, och förra gången sprang jag till BM en gång i veckan sista veckorna (blev sedan snitt i v.27). Men även de graviditeter där jag inte haft några komplikationer har jag gått oftare hos BM, men det varierar ju säkert beroende på vart man bor då??
    Jo det är ju en bit bort MrsFreud.  Och det kommer att bli oftare ju närmare bf jag kommer.   Men med den senaste var jag inte heller hos BM mer än två ggr på de första 6 månaderna, sedan 1 ggr i månaden fram till sista månaden och då 1 ggr i veckan tror jag. Hade jag sedan gått över tiden hade det varit ännu mera ofta.

Men med dina tidigare komplikationer kommer du bli kallad oftare gissningsvis. Jag har ju inte haft komplikationer med undantag för lågt blodtryck under någon av mina grav.

Jag bor i Stockholm och det är klart att det kanske skiljer sig från vilket län man tillhör?
  • kajsaD

smörjde massor med ettan, inte ett dugg med tvåan och har fått lika mycket bristingar båda gångerna. Tror att det är genetiskt men det är säkert också olika om det hjälper eller ej.

Nu har jag så mycket lös hud så jag tror inte att det blir några nya bristingar för mig - man kan ju alltid hoppas :)

Finns ju alla möjliga oljor på nätet men jag har använt mig av olivolja...

• kajsaD

jag sover hur mycket som helst. Sover normalt sett mycket men nu kan jag gå och lägga mig kl 8 och sova till 6 utan problem. Nu blir det oftast 9 men då somnar jag i soffan...

• kajsaD
    jag och mina små skrev 2014-12-04 19:13:56 följande:

Jag är i vecka 8+4. Tvillinggraviditet. Ett hjärta syndes för en vecka sen. Tvillingen ska följas upp om 15 dagar.

hur kan du veta att det är en tvillinggrav om bara ett hjärta syntes? såg det något annat som tydde på att det var tvillingar?   Har ni planerat en tvillinggrav?
  • kajsaD
    Anna Hbg skrev 2014-12-08 11:57:59 följande:

Nu är vi hemma från kk och de hittade ett litet fint pickande hjärta <3

Blev tillbakaflyttad ca 1 vecka till 6+4.

Grattis :)
  • kajsaD

jag har en missed abortion igen. Den har stannat i utveckligen för mer än två veckor sedan men kom inte ut så i morgon blir det medicins abort. 

lycka till ni andra - jag hoppar ur tråden nu

Svar på tråden BF JULI 2015