Inlägg från: bullerbyn |Visa alla inlägg
  • bullerbyn

BF JULI 2015

Hej! Jag vill gärna också va med här om jag får? :) Plussade idag. Enligt uträkning med senaste mens har jag BF 8 juli och är nu i v 5+0

Hur mår ni? Känner att illamående sakta kryper sig fram på morgonen nu.

Började misstänka att jag var gravid när jag blev så himla kvällshungrig, var tvungen att gå upp ur sängen och äta en macka innan jag kunde somna :)

Jag har en son som fyller 2 nu 29 nov.

• bullerbyn

BF-lista

26/6

Alvolina

1/7

Stella78, 3e barnet

Annalouise

Semlan79, 6:e barnet

cilly

längtan285

Tanya6

2/7

annaknr3, 3:e barnet

jenny0819, 1:a barnet

beth1, 2:a barnet

lollolouise, 1:a barnet

lisen89, 1:a barnet

sandrafelicia, 2:a barnet

hippo83, 1:a barnet

MagicQueen 3e barnet

jomso, 2:a barnet

ikala, 2:a barnet

3/7

JohannaMem, 1:a barnet

mystrollet, 1:a barnet

4/7

Tigerhonan

5/7

Jedsitha, 1:a barnet

milliee 2:a barnet

bubbelibubbeli

gezum, 2:a barnet

kaaatie

ÖverlyckligTjej, 1:a barnet

Lourdes, 2:a barnet

7/7

Kiki10

8/7

Ellonbellon, 1:a barnet

chilibean

Ulrika1982, 2:a barnet

Malvik, 5:e barnet

eescala 1:a barnet

bullerbyn 2:a barnen

9/7

NILE90, 1:a barnet

amandamoller, 2:a barnet

Thisisme84

11/7

Anehhs

bino2010

Maaalin88, 2:a barnet

13/7

Marri93

14/7

Lkpg1987, 2:a barnet

15/7

Axeladara

kvinna16780

20/7

AnnaRoos 2:a barnet

Inget datum

AmandaR

Karmakipsy, 2:a barnet

• bullerbyn
    bullerbyn skrev 2014-11-06 16:06:34 följande:

BF-lista

26/6

Alvolina

1/7

Stella78, 3e barnet

Annalouise

Semlan79, 6:e barnet

cilly

längtan285

Tanya6

2/7

annaknr3, 3:e barnet

jenny0819, 1:a barnet

beth1, 2:a barnet

lollolouise, 1:a barnet

lisen89, 1:a barnet

sandrafelicia, 2:a barnet

hippo83, 1:a barnet

MagicQueen 3e barnet

jomso, 2:a barnet

ikala, 2:a barnet

3/7

JohannaMem, 1:a barnet

mystrollet, 1:a barnet

4/7

Tigerhonan

5/7

Jedsitha, 1:a barnet

milliee 2:a barnet

bubbelibubbeli

gezum, 2:a barnet

kaaatie

ÖverlyckligTjej, 1:a barnet

Lourdes, 2:a barnet

7/7

Kiki10

8/7

Ellonbellon, 1:a barnet

chilibean

Ulrika1982, 2:a barnet

Malvik, 5:e barnet

eescala 1:a barnet

bullerbyn 2:a barnen

9/7

NILE90, 1:a barnet

amandamoller, 2:a barnet

Thisisme84

11/7

Anehhs

bino2010

Maaalin88, 2:a barnet

13/7

Marri93

14/7

Lkpg1987, 2:a barnet

15/7

Axeladara

kvinna16780

20/7

AnnaRoos 2:a barnet

Inget datum

AmandaR

Karmakipsy, 2:a barnet

Jag gjorde från telefonen, blev inte så lyckat.. :P
  • bullerbyn

Jag mår också fruktansvärt illa nu. Samma som förra gravidideten. Är nu i v 6+6 och ligger och kräks konstant känns det som. Kvällarna slipper jag spy men mår då fortfarande illa. Måste ta mig iväg till mvc och få Lergigan utskrivet.

Andra symptom är lite ont i brösten och ömma bröstvårtor, märker skillnad på håret som blir mer fett, även min hy får en annan konsistens på något sätt :P

• bullerbyn

Hej alla! Skriver inte så mycket här, det beror bara på att jag mår så fruktansvärt illa och kräks som attan så jag har inte så mycket krafter. Men jag läser varje dag! :)

Någon som vill lägga till mig i BF-listan? Jag fanns med förut men verkar ha trillat av.

BF 8/7 andra barnet

Nu är jag i v 8+1, på måndag är det dags för inskrivning. Jag har redan varit hos läkaren dock, fått lergigan comp utskrivet mot illamåendet, det hjälper marginellt. Jag har även blivit sjukskriven.

Hoppas ni andra mår bra! Själv håller jag tummarna för att må lite bättre till jul, hoppas hoppas! :)

• bullerbyn
    Anna Hbg skrev 2014-11-28 14:57:50 följande:

Tack allla för de uppmuntrande orden!

Ska försöka ta det lite lugnt och inte måla fan på väggen.

Jag fick en blödning tidigt i min förra graviditet, det var ingen fara. Försök ta det lugnt. Kanske ringa barnmorskan och prata med henne? :)
  • bullerbyn
    Helena1988 skrev 2014-11-28 18:38:48 följande:

temp, är det vanligt att den går upp och ner? Jag får ont i korsryggen titt som tätt och framme vid blygdbenen idag. Vad kan detta va?

Tar du tempen samma tid varje dag? Ingen aning om det faktiskt.

Ont i korsrygg och blygdben kan kanske vara att du känner av fogarna?
  • bullerbyn
    Anna Hbg skrev 2014-11-28 22:41:29 följande:

Har bestämt mig för att ringa gyn imorgon om det fortfarande blöder då och försöker att inte oroa mig så mycket eftersom, det än så länge, inte varit någon störtblödning *peppar peppar*

Har pratat allvar med pricken och sagt att den minsann måste stanna kvar ett bra tag till annars blir mamma, pappa och storebror ledsna.

Låter som en bra idé. Är skönt att kolla upp så slipper man oroa sig. Det är säkert ingen fara.

Jag håller alla tummar och tår för att allt är som det ska, lycka till imorgon! :)
  • bullerbyn

Anna, hoppas på positivt besked om en vecka! Kan ju vara så att du hade senare ägglossning än du trott :)

Angående gravad lax och sånt, det är alltid en fel rykten som florerar så saxar in infon man helst ska följa för gravida från

Livsmedelsverket:

Listeria och toxoplasma dör om maten hettas upp till rykande het. Toxoplasma dör också om maten fryses i tre dygn, men listeria överlever frysning.

Här är några råd som ytterligare kan minska risken att smittas:

Förvara kylvaror kallt, ha gärna +4°C i kylskåpet. (listeria)

Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum. (listeria)

Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt. (toxoplasma)

Undvik skivat smörgåspålägg och kall färdigmat mot slutet av hållbarhetstiden. (listeria)

Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami ? frys det i tre dygn innan du äter. (toxoplasma)

Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta. (listeria)

Tvätta händerna innan du börjar laga mat, mellan olika råvaror och efter trädgårdsarbete. Diska skärbrädor och köksredskap mellan olika råvaror. (toxoplasma)

Skölj frukt och grönsaker. (toxoplasma)

Toxoplasmaparasiten kan också spridas med kattavföring. Läs mer på Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA).

• bullerbyn
    Alvolina skrev 2014-12-01 21:08:22 följande:

Så delikatesskorv som man kan köpa på marknader osv bör alltså frysas först innan man äter det? Det vore ju toppen, jag har alltid undvikit det annars. Min tredje jul på 4 år som gravid men har ändå inte koll^^

Ja det går jättebra :)
  • bullerbyn
    chilibean skrev 2014-12-10 09:40:51 följande:

Go morron tjejer!

Jag gillar allt som smakar sur nu och om det är fler som känner det samma så vill jag bara rekommendera denna supergoda juicen!

God morgon - Lemonade

Asså den där måste jag ha asap! :D
  • bullerbyn
    Jenny78 skrev 2014-12-13 21:00:10 följande:

Nån här inne som är så dålig att ni är sjukskrivna? Jag äter den allra starkaste medicinen de skriver ut här och ändå behåller jag knappt nån mat alls, kräks av allt och är alldeles svag och matt. Ser inte alls hur jag ska kunna jobba nästa vecka, eller ens lyckas ta mig till jobbet, men vet inte om det går att bli sjukskriven? Min man tycker det är självklart men jag har hört att det inte alltid tas på allvar.

Jag har blivit sjukskriven. Jag har mått så dåligt att jag inte kan behålla något, endast på kvällen, men kan kräkas även då. Fick råd att ta vätskeersättning för att motverka uttorkning.

Är i vecka 10+2 nu, gick för ett par veckor sedan till husläkaren på vc och berättade hur det stod till. Han sjukskrev då mig och gav mig recept på lergigan comp. Säg helt enkelt att du inte kan jobba som du mår du, hur mycket du än vill.

Vilken medicin har du fått? Lergiganet hjälper inte så mycket tycker jag, särskilt eftersom man kräks och ändå inte kan ta medicinen förrän sent på eftermiddagen.. Mitt hopp är att illamåendet försvinner om ett par veckor som det gjorde med sonen sist.
  • bullerbyn
    Vattenliljan skrev 2015-01-11 19:29:17 följande:

Sitter i sängen och gråter. Jag är helt förlamad av rädsla just nu. Blodfläckar i trosorna och blod på pappret när jag torkade mig. Vet inte vad jag gör om jag får ett missfall till. Jag klarar inte det. Och precis när jag passerat vecka 12 (12+1 idag). Det får inte vara ett missfall. :,(

Ånej vad jobbigt! :(

Har du ont? Ska du åka till en kk och kolla?

Förstår att du måste känna en sådan oro nu, det kan dock vara en helt ofarlig blödning.

Skickar massa kramar!
  • bullerbyn
    Vattenliljan skrev 2015-01-12 15:45:50 följande:

Liten till: Ja, jag hoppas också på det! Har UL-tid 10:30 imorgon. Egentligen ska jag dit själv men nu undrar jag om jag klarar av det. OM det skulle vara ett dåligt besked. Får se om sambon har några alternativ. Annars får jag åka dit själv och hoppas på det bästa.

Hur har det gått på kub idag?

Håller tummarna för positiva besked :)
  • bullerbyn
    Vattenliljan skrev 2015-01-13 19:45:11 följande:

Det var tyvärr som jag misstänkte. Inga hjärtslag idag när vi var på KUB-ultraljud. Det visade sig att embryot dött i vecka nio, alltså strax före jul. Så jag faller också bort från den här tråden. Men jag hoppas att allt går bra för er andra! <3

Jag beklagar verkligen :(

Hoppas ni kan ta nya tag snart! Kramar
  • bullerbyn

Idag var vi på RUL, allt såg jättefint ut! Fick veta att vi väntar en flicka denna gång :)

Svar på tråden BF JULI 2015