Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

BF JULI 2015

Hej! Får man vara med här?

Har bf med andra barnet deb 6 eller 9 juli, och har en son född -08. Mår illa och har så fruktansvärt ont i brösten fortfarande. Försökte 1 1/2 år innan denna verkar vilja stanna, ett ma i våras.

• Liten till
    Anna Hbg skrev 2014-11-28 22:41:29 följande:

Har bestämt mig för att ringa gyn imorgon om det fortfarande blöder då och försöker att inte oroa mig så mycket eftersom, det än så länge, inte varit någon störtblödning *peppar peppar*

Har pratat allvar med pricken och sagt att den minsann måste stanna kvar ett bra tag till annars blir mamma, pappa och storebror ledsna.

Hoppas du får komma till gyn och göra ett vul. Tjata om de inte vill. Håller tummarna för dig idag!

Hur ska man orka?! Är helt slut, kräks varje dag nu, och är så trött. Sen ska sonen på bandymatch idag, och hockeyträning i morgon. Som börjar kl 09.00!! Och sambon jobbar helg. Blä, ingen lugn helg med advents pyssel som jag ville eller... Tror jag ska börja med postafen idag då kanske man kan må lite bättre i allafall.
  • Liten till
    Anna Hbg skrev 2014-11-29 15:31:48 följande:

Har inte blött idag så bestämt att jag avvaktar och ser vad som händer. Ringer min bm på måndag om inget sker innan eess.

Har fruktansvärt ont i magen men hoppas det är växtvärk!

Vad skönt. Hoppas allt går bra nu!
  • Liten till

Usch. Varför kan man inte vara nöjd någon gång?! Har mått illa och spytt flera dagar i rad, men i morse tog jag en postafen eftersom jag skulle skjutsa sonen på bandy hela dagen. Och nu, 15h senare mår jag fortfarande bra?! Förut hjälpte postafenen ca 11 1/2 timme. De ska ju ha effekt ca 12h så det verkar ju vettigt. Men nu blev jag så orolig för att det ska vara missfall denna gång igen hoppas jag mår lite illa imorgon bitti. Sen kan det få gå över igen. 5min varje morgon skulle vara toppen.

Hatar denna oro. Ska på ett till vul den 15 dec. Låååångt dit...

• Liten till
    Alvolina skrev 2014-11-30 07:30:16 följande:

När jag tog postafen över en helg försvann det värsta av mitt illamående för gott. Har mått lite sådär vissa dagar och haft lite kväljningar men aldrig kräkts. Så jag har upplevt samma som du men graviditeten är det inget fel på.

Vad skönt att höra! Har tyvärr inte nå ont i brösten idag heller. Men har inte ens kommit ur sängen än, så symptomen kan ju fortfarande komma. Hoppas det är som för dig, att illamåendet försvunnit men graviditeten fortsätter fint ändå!
    Jenny78 skrev 2014-11-30 07:54:45 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här om det går bra. Jag är 36, har en ettåring hemma och är beräknad 26 juli.

Välkommen!
  • Liten till
    Alvolina skrev 2014-11-30 08:29:57 följande:

Mitt illamående har inte försvunnit men det blev bättre efter postafen. Det har kommit och gått lite och mer varit ett sånt illamående man vill ha. Känslan i brösten varierar ju också väldigt, så du behöver nog inte tänka på det där alls :) vilken vecka är du i?

Enligt mensen 8+5 men enligt vul i måndags 8+2. Och eftersom jag har haft 28-30 dagars cykler sen ma i våras så stämmer det nog bra. Har nytt vul inbokat 15dec.

Det jobbiga är att precis så var det i våras. Såg ett hjärta på vul i v 6. 3mm foster. Sen försvann alla symptom efter några dagar och jag åkte in igen och då var det dött och hade inte växt tillräckligt.

Fast nu var ju ärtan i allafall 11mm i måndags.

Vilken vecka är du i då?
  • Liten till

Haha nu mår jag illa igen

Ska ta en postafen ändå tror jag, nu vet jag att jag mått illa idag i allafall

Mycket oro det här, skönt när man känner sparkar sen så man vet att det är bra istället

• Liten till
    IAN83 skrev 2014-11-30 10:49:22 följande:

Idag känner jag mig så nära till gråt :( är så orolig över allt! På TV4 imorse pratade de om utomhavandeskap och direkt började tankarna snurra i huvudet på mig och jag började såklart googla! Så dumt! Nu känner jag att jag vill göra ett tidigt ultraljud för att minska min oro. Någon som vet om man kan och får göra det i vecka 6? Jag har en tid hos en privat klinik den 7:e januari men vill inte vänta tills dess.

Usch jag är så rädd....

Man ska inte titta eller googla på sånt. Livsfarligt just nu!

Vid vul i v 6 alltså 5+? Så kan man de ett hjärta, men lika gärna bara se en hinnsäck. Då ökar oron ännu mer, jag lovar! Vore jag du så skulle jag försöka få ett privat vul i ca v7+0 eller senare. Vi såg i måndags (7+2) en 11mm grå klump med ett hjärta som slog (alltså lite flimmer på skärmen)

Inte mycket att se egentligen, men stor lycka ändå. Hoppas du får en tid snart. Kram
  • Liten till
    Anna Hbg skrev 2014-11-30 17:22:57 följande:

Har äntligen lyckats få tag på kk i Helsingborg efter att ha flrsökt komma fram hela dagen.

Fått tid för kontroll ca 11.15 imorgon.

Hoppas verkligen att pricken hänger kvar där inne!

Nervös som attan!!!!

Håller också tummarna i morgon!

Nu har julmånaden börjat!! Alltid på första advent har vi svärföräldrarna och min svägerska och hennes familj över på julskinksmacka och glögg. Såå gott!! Tror jag kommer leva på skinkmackor ett tag nu

Lyckades för första gången någonsin att koka knäck som blev helt perfekt också, ska ju ändå bli tjock så varför inte passa på liksom
  • Liten till

Tänker också på dig Anna - hur har det gått idag?

Idag är det julbord med jobbet. Ska äta massor av gott, och hoppas på att inte må illa! Har tagit en postafen vid 10 eller 11, så jag borde slippa det värsta.

Visst kan man äta all lax? Vad tror ni?

Svar på tråden BF JULI 2015